Body Pump

I dag har jag varit på ett Body Pumppass för första gången på många år. Min "fitnesskarriär" startade under våren 2002 då jag och maken hade flyttat till Västerås. Vågen visade då max vad den gjort någonsin för mig; inte ens vid min förra graviditet vägde jag lika mycket. Jag hade tränat ganska mycket innan dess men inte på samma sätt och inte med samma intensitet. Skillnaden var att jag började styrketräna och övergav gruppträningen och det gav stora resultat, sedan den dagen har jag förespråkat tung styrketräning kombinerat med konditionsträning för att maximera förbränningen. När jag pluggade i Umeå under åren 1998-2001 tränade jag i stortsett bara gruppträning. Jag fick ett infall och bestämde mig för att gå på ett pumppass igen för att återuppliva gamla minnen och ge kroppen annorlunda träning mot vad den är van vid. Det var ganska skoj och säkert bra att variera träningen men jag föredrar "vanlig" styrketräning men kommer att försöka köra ett pumppass lite då och då för att få omväxling i träningen.

I dag har det varit marknad här i NewMill, jag är ingen marknadsmänniska och tycker att det bara säljs en massa trams. Jag gick dit för att dottern skulle få åka lite karuseller och rida. Hon blev nöjd och jag behövde inte se något av marknaden förutom "tivolit" och då blev jag också nöjd.

/mk


Kommentarer
Postat av: Emma

Beräknad ankomst 2008-03-20!!!
Kram

2007-10-15 @ 10:48:45
Postat av: mk

Grattis, vad kul då får vi nästan samtidigt. Din lilla filur, typiskt dig att hålla det hemligt så länge:) Kram.

2007-10-15 @ 20:07:27
Postat av: Johanna L

Ååå, jag vill oxå styrketräna "på riktigt". Vet bara inte hur f*n man ska lägga upp träningen samt bra övningar att köra så därför blir det mest pump för min del :(! När kommer ni norrut nästa gång då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback