Long time ago...

Ja, det blir inte mycket uppdatering av mk här på bloggen.  Jag har liksom inte tid för att sitta framför datorn eller jag prioriterar det inte just nu. Jag har fullt upp med allt annat, jobbet, träningen, dottern, städa, laga mat, sova och yoga. Förut satt jag mig framför datorn när dottern hade somnat men nu mer så ägnar jag den tiden åt att yoga. Jag är helt frälst av kundaliniyoga vilken är den yogan som gravidyogan är. Jag kommer att fortsätta med kundaliniyoga även efter graviditeten. Den ger mig kraft och avslappning på samma gång, helt underbart. Jag har köpt två cd-skivor med musik för yoga där det även finns låtar att utöva meditation till. Jag har aldrig tidigare trott att det skulle vara något för mig och mest tyckt att det verkar trams, men nu är jag av en annan uppfattning då jag känner att det är bra för mig. Så jag kan verkligen rekommendera er att börja med kundaliniyoga.

Under helgen som var hade vi besök av makens bror och hans sambo. Det var mycket trevligt och jag önskar att vi kunde ses oftare men det är ju 80 mil mellan oss, tyvärr. De väntar också barn och är beräknad nedkomst är två veckor efter oss. Det ska bli kul att få bebis samtidigt och kul för barnen som får en jämnårig kusin. Utifrån att vi båda är gravida blev det en lugn helg med mycket shopping och mat. Nästa gång vi ses har vi förmodligen fått våra bebisar och då kommer läget att vara annorlunda.

Vi har börjat förbereda lite för bebisen med att köpa en ny garderob åt Alva så att bebisens kläder skall kunna vara i den byrå som vi haft åt Alvas kläder. Maken har också plockat in mjukliften och åkpåsen från förrådet för att vi skall tvätta upp dem. Vi kommer att använda samma vagn som vi hade till Alva dock skall vi köpa nya däck. De som sitter på nu har rullat åtskilliga mil...när Alva var bebis promenerad jag ca två timmar per dag!!!

Bebisen rör sig ganska mycket nu och magen växer hela tiden, ska lägga in ny bild på den till helgen.

Idag och igår tränade jag spinning och det går hur bra som helst. Jag har fått höja styret lite bara för att det inte skall vara obehagligt med magen. Jag tränar också fortfarande styrketräning 2-3 ggr per vecka. Jag mår hur bra som helst och har inte en enda fysisk krämpa pga. graviditeten. Det som jag inte hanterar lika bra är när det blir för stressigt på jobbet och jag är mer känslig för jobbiga ärenden än vad jag är vanligtvis. Men än så länge är det inga problem. Jag har ansökt om havandeskapspenning på halvtid men igår ringde en handläggare från försäkringskassan och sa att min arbetsgivare måste komplettera med en utredning där det framkommer att jag blir avstängd från arbetsplatsen för att jag skall kunna beviljas havandeskapspenning??? Det är märkligt hur olika man bedöms, just nu är två kollegor till min gravid och båda har beviljats havandeskapspenning och vi göra samma arbete?? Jag blev sur på kvinnan som ringde mig och ifrågasatte hur de kunde bedöma så olika, hon svarade då att hon skall återkomma till mig på måndag!!

/mk


Kommentarer
Postat av: Erica

Hej! Hörde ditt meddelande och försökte ringa dig idag. Kul att du har blivit lika frälst i kundaliniyogan som jag! Jag köpte också en CD och vill fortsätta med yogan. Skickade du båda blanketterna till Försäkringskassan angående hp? Det är en blankett som du skall fylla i och en som arbetsgivaren måste fylla i. Elisabeth skrev kort om risker med hot och våld, psykisk stress och att inga andra arbetsuppgifter finns och det räckte för mig. Jag skickade också med Arbetsmiljöverketsrapport och Alexandra hänvisade till mitt ärende. Ring mig igen om du vill veta mer. Kram!

Postat av: sus

Hann inte säga hej till dig och Alva igår då jag hörde att ni varit förbi. Hoppas på ytterligare en påhälsning i framtiden saknar Alva-bus, tur att jag kan kolla in här lite då och då. Skönt att du kan träna fortfarande det mår man bra av, extra bra då känslorna spelar än ett extra stort spratt.
kram

2007-11-06 @ 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback