MVC-besök utan viktnoja!

I går var jag på MVC. Barnmorskan meddelade att magen har vuxit och att bebisen mår bra. Vidare att alla mina värden är jättebra, blodtryck, blodsocker, HB-värde, you name it. Dessutom hade jag gått upp ca 1 kilo sedan sist. Det är så många människor som påpekar ens utseende när man är gravid och jag får ofta höra att min mage är så liten med tanke på vilken vecka jag är i. Visst, min mage tillhör inte den största och kommer säkert inte att bli så stor, men måtten för den ligger inom det normala. Alva var inte stor när hon föddes och det kommer nog inte denna bebis heller att bli, men för mig är det bara positivt. Jag föder hellre en liten bebis är en 5-kilos klump. Till alla som tycker att jag tränar för mycket så kan jag bara meddela att bebisen i magen inte far illa av det. Och dessutom mår jag bra av att fortsätta träna och kommer tackvare min träning att orka mer innan, under och efter förlossningen. Jag tränade på precis samma sätt när jag väntade Alva och hon är fullt normal, oftast iaf!!!

Jag fortsätter på träningstemat och uppdaterar min träningsdos för de sista dagarna.
Måndag: Gravidyoga. Spinning 60 min.
Tisdag: Styrketräning; rygg, axlar och biceps. Ett skönt pass. Mk= love styrketräning. Yoga 30 min hemma.
Onsdag: Spinning 45 min. (Kl. 06.45).

I dag har jag fått min nya kokbok som jag beställt. Kostrådgivarens kokbok by: Nina Ahlm. Många bra och mycket nyttiga recept. Me= like kokböcker. Till helgen skall här lagas mat!

/mk


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Träningsnörd x) Faster du tränar för mkt. haha

Postat av: En-ochen från Chåck-chåck

Kan du lägga ut recceptet på gravad yoga?
Det låter smaskens........

2007-10-21 @ 16:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback