Ge mig mer tid.

Jag hinner inte med allt som jag vill hinna med under ett dygn. Det spelar ingen roll hur jag försöker planera eller prioritera. Jag måste arbeta, jag vill vara tillsammans med min dotter så mycket som möjligt, jag vill träna, jag vill laga näringsriktig mat, (inte något halvfabrikat), jag vill slappa och titta lite på tv (speciellt nu när vi har en ny) jag vill blogga och titta runt bland andras bloggar, jag vill sova minst 7 timmar per natt. Summan av allt detta blir mer än 24 timmar och det enda jag väljer att ta bort är tv-tittandet. Bebisen i magen skulle nog helst föredra att jag valde bort något annat. 

I kväll kombinerade jag att vara med min älskade lilla tjej och träna. Vi tränade i mitt hemmagym och hon älskar att få vara med mig när jag tränar. Hon byter också om och sätter på sig sina "träningskläder" och dricker en massa vatten ur vattenflaskan. Hon har fått "tränings/ gympakläder" av oss för hon skall börja på 3-årings gympa på söndag. Jag körde biceps och axlar i kväll. När hon hade somnat passade jag på att cykla på min motionscykel i 30 min. I måndags var jag på gravidyoga och gick en promenad på kvällen. När dottern hade somnat cyklade jag på min cykel i 30 min även den kvällen. I går blev det ingen träning alls för jag var på långresa i arbete och det blev sent innan jag var hemma och hade fått i mig middag.

I dag har det varit en händelserik dag på jobbet. Jag och en kollega arbetade hela dagen med ett ärende och det hände en massa saker som jag inte kan gå in på då jag har tystnadsplikt men en sak är säker, i mitt arbete vet man aldrig vad som väntar när man kommer på morgonen. Det är inte en dag som är den andra lik och det kanske är det som är tjusningen med att arbeta inom socialtjänsten.

I dag fick jag post från Trosa kommun där det stod att de tackade för min ansökan till tjänsten som socialsekreterare men att tjänsten var tillsatt av annan sökande??????? Jag blev full i skratt och ringde min kollega och frågade hur jag skall tolka detta:) Hon skrattade och lovade att anställningsavtalet skull komma i morgon. Ja, jag får väl avvakta, kanske måste jag ta tillbaka min uppsägning?

Ja, nu är klockan snart 23.30 och nu har jag hunnit med allt jag ville under denna dag, men jag kommer inte hinna sova 7 timmar innan det är dax för att stiga upp igen. Varje kväll tänker jag att ikväll skall jag komma i säng tidigt, men jag lyckas inte. I morgon skall jag ligga i sängen innan 22.00 och det finns inget förhandlingsutrymme!!!

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Tacksam om du överför lite av din träningnarkomani på mig. Tappade min när jag slutade tävla...
Kul att träffa Alva idag, alla gamla kompisar blev jätte glada av att träffa henne.
kram sus

2007-09-13 @ 19:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback