MVC-besök och viktnoja.

I dag har jag och maken varit på MVC. Det var andra besöket där, jag skrev in mig i mitten av juli. Vi fick höra på bebisens hjärtljud och barnmorskan mätte magen. Allt var bra och jag hade höjt mitt HB-värde vilket var mycket lågt vid förra besöket. Jag hade tom gått ned 1 kilo i vikt sedan första besöket. Barnmorskan tittade frågande på mig och undrade om jag äter dåligt. Äter dåligt? Nej, skulle inte tro att mk klarar av att äta dåligt, jag äter inte lite eller dåligt, bara, för det mesta, nyttigt. Däremot erkände jag att jag tränat en hel del sedan vi sist sågs. Hon sa till mig att jag inte får träna för hårt... Hur skall jag kunna förklara för henne att jag lider av viktångest och en stor rädsla för att bli överviktig och därför bara måste träna. Om jag hade berättat för henne om den lilla svarta demonen som sitter på min axel och som varje dag säger till mig att jag inte får bli tjock, hade hon väl skickat mig till avdelning 36 på Södertälje Sjukhus. Så, jag tordes inte berätta hela sanningen för henne för tänk om hon verkligen hade skickat mig dit, hur skulle jag då kunna träna??

Ja, dagens motion bestod av en promenad på en mil runt spåret vid Månsaren i Södertälje. Jag gick på morgonen före jobbet och det var underbart väder, solen lyste och luften var frisk. Jag älskar det. Eftersom maken var med på MVC har jag inte ens vågat nämna någon ytterligare träning för mk idag...

I går tränade jag inget alls + att vi åt på tacomiddag Nancys + att mk åt en choklad muffins och drack en latte som efterrätt. Det var väl gårdens intag som jag försökte förbränna i morse?

/mk



 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hm, känner igen viktnojan under graviditeten!!! Synd att man inte bara kan koppla av och njuta. Jag har iaf bestämt mig inför nästa barn att det inte blir någon vägning på mvc för min del. Tror att det kommer att kännas bättre då! Härligt att allt annat såg bra ut iaf!

Postat av: Erica

Satsa på den lågintensiva träningen som yogan och promenaderna. Spinning vågade jag mig inte på när jag var gravid. Läste nånstans att bebisen i magen inte kan reglera temperaturen och lätt blir för varm om mamman kör högintensiv träning som spinning. Men du känner förstås vad som passar dig och din bebis bäst! Trots att jag gick upp 14 kg så väger jag idag ett kg mindre än innan graviditeten. Magen är dock lite "degig", så nu är det sit ups som gäller... :)

2007-09-22 @ 20:15:19
URL: http://ericis.blogg.se
Postat av: Sara

tänk på att ta hand om dig å bäbisen du kan träna när den har kommit ut...

2007-09-24 @ 14:40:20
URL: http://flippaut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback