Nytt arbete!

I dag har jag sagt upp mig!!! Jag har fått nytt arbete i Trosa kommun, som socialsekreterare. Allt har gått fort, jag sökte jobbet förra veckan, var där på intervju i måndags och tackade ja i dag. Det är många faktorer som ledde till beslutet att lämna Södertälje kommun, men det främsta är att de inte var intresserad av att förhandla min lön nu. Lönerevisionen som skulle varit klar i april är fortfarande inte klar och de ville inte låta mig förhandla en ny lön innan revisionen utan ville att jag skulle vänta. Vänta? hur ska jag kunna vänta 2 månader när jag har ett erbjudande om nytt jobb nu och inte om 2 månader. Jag hade kunnat tänka mig att stanna i Södertälje till en lägre lön än den jag fick i Trosa men nu får de skylla sig själva, där gick Södertälje miste om en jävligt bra socialsekreterare!!!

En annan mycket viktig faktor till att Trosa överhuvudtaget blev och är aktuellt är att min gruppledare kollega som slutade hos oss i dag gick till Trosa Kommun som 1:e socialsekreterare och kommer alltså att bli min närmsta chef. Vidare så är jag inte nöjd med hur Södertälje Kommun behandlar sina anställda och hur de driver verksamheten. Ja, som sagt finns det många anledningar till att jag beslutade mig för att pröva något annat. Vem vet jag kanske har köpt "grisen i säcken" men jag kände mig tvungen att prova iaf. Det känns skönt att beslutat att jag vill fortsätta som handläggare och tycker att det passar mig bättre som småbarnsförälder. Jag kommer ju dessutom vara tvåbarnsmamma snart och det kräver mycket energi. Jag lägger hellre min mesta energi hemma än på jobbet. Jag kan börja tänka på karriären sedan när barnen blivit lite äldre. Jag har trivts med att vara arbetsledare och hade kunnat tänka mig att fortsätta som det men inte till vilken ockerlön som helst. Jag höjde min handläggare lön med 3200 kronor i och med min nya anställning i Trosa, det är inte illa.

Jag har 3 månaders uppsägningstid och kommer alltså inte att hinna jobba i Trosa mer än 2 månader innan bebisen är beräknad. De ville ändå ha mig till sin arbetsplats och som socialchefen sa till mig, jag är beredd på att chansa och anställa dig nu för jag vill verkligen att du kommer hit, detta trots att du inte kan lova hur det ser ut för dig om 1½ år då du planerar att börja arbeta igen. 

Jag kommer dock att sakna många av mina kollegor i Södertälje.

/mk


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till det nya jobbet!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback