Trevlig helg...

... har det varit, trots att maken arbetat. Notera, mk är positiv.

Lördagen började med att jag skjutsade Alva till Salem och fam. Nilsson där hon fick vara när jag körde ett spinningpass på mitt älskade World Class. Det var en timmes pass och jag dödade 500 kcal, hur underbart som helst. Efter passet hämtade jag dottern och sedan åkte vi tillbaka till Södertälje för att handla ytterkläder till henne. Jag har letat efter överdragskläder på de affärer som jag vanligtvis brukar handla på, läs de som jag rimliga priser, men dock inte hittat något som jag varit nöjd med. Fick tipset att kolla på Polarn och Pyret,. Vi gick dit och visst hade de precis det som jag letat efter. Glad och nöjd var jag enda tills jag stod i kassan och såg vad kalaset gick på....shit 1200 kr för en jacka, ett par byxor och en mössa. Det stod flera andra runt omkring och jag klarade inte av att ångra mig just då. Men i morgon skall jag lämna tillbaka kläderna för jag tycker att det inte är värt det med tanke på att hon bara har det en säsong.

Vi mötte upp Malin och hennes son för att äta lunch vilket som vanligt blev på Nancys. Jag och dottern åkte hem en sväng för att träffa maken/pappa för att sedan åka med honom tillbaka till Södertälje och hem till Malin och hennes familj. Där blev vi bjudna på middag och god efterrätt. Våra barn lekte jättebra med varandra utan tjafs och gnäll, vilket det blivit lite av tidigare då vi träffats. Det var en mycket trevlig afton och vi fick skjuts hem av Malins sambo, tack.

I dag har Alva börjat på sin gymnastik. Det var 28 barn...ja, 28 st treåringar som samtidigt skall lyssna på vad ledaren säger, ha ha ha. Nåja, Alva tyckte att det var kul och hon hade skoj och det är ju huvudsaken. Vi har även varit till Hedlandet (Lågprisvaruhus). Där köpte jag till dottern: En vinteroverall, en vinterjacka, ett par överdragsbyxor, en jacka och byxor för höstrusk, en munkjacka, ett par byxor och en pyjamas för mindre summa än vad det kostade på Polarn och Pyret. Observera att mk tänkt ekonomiskt!!!! Motionen idag blev en promenad i Oxvreten.

Alva har varit supermysig hela helgen, vilket hon oftast är men vad jag menar är att det inte varit några konflikter eller utbrott för att hon inte fått som hon velat. Hon har lyssnat och accepterat när hon fått ett nej eller vänta. Det kommer så sköna kommentarer från henne hela tiden. I dag sa hon efter att vi ätit middag och maken var på väg att åka till jobbet. Men kan vi inte gå upp och kramas en stund innan pappa ska åka, hela familjen.

I morgon måste mk ta ett beslut huruvida hon ska stanna i Södertälje eller inte! Beslutsångest!

/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback