Älskade barn, träning och sol...

... Min sammanfattning av veckan som gått.

Det som kändes mindre bra med Alva under förra veckan är borta och denna vecka har fungerat mycket bra. Jag har blivit tydligare mot henne och hon mår bättre av det vilket lett till att hon inte testar på samma sätt längre. Hon är så rolig, underbar, ja bäst. Hon kommer med så många sköna kommentarer (vilket hon alltid gjort sedan hon lärde sig prata). Måste bara delge er några... förklaring till det hon säger visas inom parentes (...)

(Vi sitter och tittar på första avsnittet av körslaget och jag upprörs av Linda Bengtzings klänning, att hon visar brösten och att hon inte har någon bh.) Veckan efter kommer grannens 17-åriga dotter in och hälsar på och Alva säger...
Mamma, E har en fin tröja och hon visar inte brösten.

(Vi har köpt hem godis och Alva bjuder mig.) När jag säger att det räcker frågar hon
Blir du tjock annars mamma?

(Vi är på barnens dag i Mariefred och Alva skall få ansiktsmålning. Kvinnan som målar frågar om Alva också vill ha rosa eller röd färg som flickan innan hade.) Alva svarar...
Nej, jag vill ha grön för jag är Hammarby:are.

När vi var och åt lunch på Nancys i onsdags ville hon äta en chokladboll efter maten. Jag sa till henne att om hon vill ha en får hon gå och köpa den själv. Hon fick 20 kr och gick och ställde sig i kö (ni som varit på Nancys i S-tälje vet vilken köööööö det kan vara vid lunchtid). Hon fixade det och kom tillbaka med en chokladboll och en 5- krona. Gissa om hon var stolt och om mamma också blev stolt. Hon har blivit så stor vår tjej.

Agnes växer och frodas. I onsdags var det föräldragrupp igen och vi fick lära oss babymassage. Agnes gillade det och jag har gjort det hemma också. Hon har börjat vara med så mycket och ler med hela ansiktet, speciellt åt Alva. Alva är den bästa barnvakten. Om Agnes är less på att sitta i babysittern och gnäller så behöver bara Alva visa sig för henne så börjar hon att skratta. Snart är hon tre månader, shit vad tiden går snabbt. På ett sätt är det skönt men ändå inte för jag vill hinna njuta av spädbarnstiden som är så speciell och det är ju sista gången jag har ett spädbarn.

Jag springer för fullt. I veckan har jag avverkat tre pass och på söndag är det veckans sista pass. Det går superbra att springa och jag har hur mycket ork som helst. Att det varit underbart väder har ju gjort att det känts ännu bättre. Jag försöker också köra styrkeövningar hemma. Jag har lagt ned gymträningen och ersatt den med löpning och styrkeövningar hemma, iaf så länge jag ammar.

/mk


Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar jag hade din ork, själv är jag tveksam till att klara Göteborgsvarvet. Ska ta mig runt hoppas inte uppsammlingsbussen kommer ifatt mig bara....Typsikt Alva kommentarer *skrattar och ler.
/susanne

2008-04-21 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback