Familjelivet.

Hej, är tillbaka i bloggandet efter ett uppehåll på ett par veckor. Vi har som sagt varit i Norrland och hälsat på nära och kära. Första veckan var vi i Byske hos farmor och farbror Fredrik och faster Carola samt lilla kusin Loke. Andra veckan var vi i Vuollerim hos mormor och morfar. Dagarna tillbringade vi i Högudden med skoteråkning och matlagning vid elden. Alva uppskattade att få leka i snön och var helt slut på kvällarna. Två sista nätterna var vi hos kusinerna i Sävast. Maken åkte hem efter en vecka för att arbeta för brödfödan. Det var en trevlig semester men som alltid Borta bra men hemma bäst. Det är skönt att vara hemma igen, sova i sin egen säng, ha våra egna rutiner, etc etc.

Livet med två barn går i ett. Det är stor skillnad att ha två barn motför ett. När jag hade ett barn brukade jag säga Undra vad jag gjorde med all tid då jag inte hade barn? Nu ställer jag mig frågan Vad gjorde jag med all tid då jag hade ett barn? Jag och maken fungerar mest som ett arbetsteam istället för ett äkta par. När satt vi ned i soffan och gosade sist? Jag längtar efter att bara få vara ensam med maken, gosa, ha oplanerat sex... 

Jag och maken planerar för att åka på en mini semester när jag slutat amma. Vi pratade om var vi skall åka och han föreslår Rom. Jag säger att det blir bra bara vi får sova, äta och ha sex. Maken undrar om vi verkligen måsta åka till Rom för att uppfylla mina önskemål?

Agnes har somnat, men då sover inte Alva, hon ligger i sängen och ropar på mig, Kom mamma, jag kan inte sova.  Maken är på arbetet. Jag älskar mitt liv och mina barn men det går verkligen i ett, i ett hela dagarna och kvällarna. 

Jag gratulerar E och J som fick en liten flicka i slutet av mars. Grattis och välkommen in i livet som föräldrar till två barn :). Hoppas att vi ses snart, jag saknar er.

/mk 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, ja det kanske skulle räcka med en weekend i Västerås då ;)!!!

Vi får allt lov att ses nästa gång ni våldgästar Byske. Förstår att det är hektiskt de gångerna ni kommer upp (minns själv hur det var). Är ju så sugen på att spana in lilla Agnes!
kram j

Postat av: Erica

Agnes verkar ju vara en lugn bebis och ändå är det fullt upp med två barn... Ojoj, tur att jag bara har ett! :)
Jag skall också åka till Rom! Syrran och jag åker dit en weekend i maj för att uppfylla mina drömmar som innefattar det du skrev ovan utom sexet, hehe.
Kram!

2008-04-09 @ 08:58:35
URL: http://ericis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback