Gränssättning.

Jag är på väg upp igen efter ett par dagar då det inte varit bra. Jag hade ett mycket givande telefonsamtal med en utav mina bästa vänner i går. Hon undrade hur jag egentligen mår och varför jag har dåligt samvete över att jag måste sätta gränser mot Alva. Vi pratade länge om gränssättning, om att det är okej att sätta gränser och att barn behöver det och att man som förälder måste få bli arg när det krävs.  Jag är ingen dålig mamma för att jag sätter gränser och blir arg ibland. Tack för stödet H.

I dag har varit en mycket bra dag. Alva började med att testa gränsen mot Agnes med en gång vi kom hem från dagis. Hon la sig på vagnen när Agnes låg där i och sov. Jag tog tag i situationen med en gång och var tydlig med att det inte var okej. Alva förstod att jag menade allvar och resten av dagen har gått utan att jag behövt bli arg eller säga åt henne mer än en gång.

Att sätta gränser och vara konsekvent är så lätt i teorin men i praktiken är det inte samma sak.

I dag har jag varit ute och sprungit och det gör också att jag mår bra. Jag älskar att känna enorfinerna komma smygande ut i kroppen.

I morgon har jag och Alva bestämt att vi skall åka till Mariefred på barnensdag, hoppas att det blir bra väder.

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Hahaha barnvakt, skulle vara kul att vara med Alva,tack men nej tack! Just nu har jag som du, gränssättning, urk och fy. Ibland skulle det kännas bra med bootcamp för barn, smile! När det har varit en skitdag se till att träna då, då mår du bättre. Vill du få utlopp för din aggressioner bli min PT (gratis) hahahaha Kram oss mammor emellan

2008-04-13 @ 20:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback