Mitt träningsupplägg.

Som jag tidigare berättat så har jag lagt styrketräningen lite åt sidan och satsar nu på löpning. Detta för att löpning passar bättre i mitt liv nu men en liten bebis som ammas och en treåring som det är full fart på. Jag sparar en massa tid med att träna löpning istället för styrketräning på gymmet. 

Mitt mål med träningen just nu är att springa milen under 50 minuter. Jag tränar efter ett program från marathon.se.

I veckan har träningen sett ut som följande:

Måndag: Promenad med vagnen ca 5 km + styrkeövningar (armhävningar, rygglyft, situps mm)

Tisdag: Promenad med vagnen ca 7 km.
              Löpning, fartlek (intervaller) Uppvärmning 3 km, fartlek 3 km (då jag varierar tempo), nedvarvning ca 2,5 km.

Onsdag: Promenad med vagnen ca 7 km. Styrkeövningar, biceps, axlar, mage.

Torsdag: 40 min promenad med vagnen.
                 Löpning, medelhård distanslöpning ca 5 km i elljusspår + 4 * 100 ruscher, då jag ökar tempot successivt för att springa nästan max i slutet.

Fredag: Promenad med vagnen ca 5 km.
               Löpning, lättdistans ca 5 km.

Nästa löppass är på söndag och då skall jag springa ca 8 km. Mängden km kommer att ökas successivt varje vecka, men antalet pass kommer att vara 4 löppass per vecka.

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Dela med dig av din träningsnarkomani, TACK jag är i stort behov av den NU. Ska springa 1.5 mil idag. Motiverad NEPP

2008-04-26 @ 08:38:15
Postat av: Johanna

OJ!!! :-o

Här tränas d flitigt!!! Vad duktig du är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback