Påsken 2008 i bilder.

Erik och Agnes
Agnes med sin kusin Erik, som nyligen fått glasögon. Vi hälsade på hemma hos kusinerna i Sävast i två dagar och Alva njöt av att få leka med sina pojkkusiner. Hon har lärt sig att brottas, boxas, fäcktas med svärd etc, etc...

Nils och Agnes
Agnes med sin kusin Nils. Nils blev tokförtjust i sin lilla kusin och ville inget annat än hålla henne. Kanske dax för en funderare för hans föräldrar att skaffa en lillasyster????

Alva och Ebba
Alva och Ebba tolkar bakom skotern, i bakgrunden syns morfar, Lena och mormor vid elden. Bilden är tagen på Högudden och det var MASSOR med snö. Alva gillar skoteråkning och fick möjlighet att åka på både mormor och morfars skoter.


Agnes
Agnes sover gott i sin vagn, vilket hon gjorde nästan hela påsken trots att det var kallare än vad hon är van vid...

Agnes och mormor
Agnes och mormor. Agnes trivdes i mormors famn under hela veckan som vi var i Vuollerim.

Alva och morfar
Alva och morfar. Morfar retas med Alva och Alva retas med morfar... dock höll de sams på bilden.


Alva åker skidor
Alva provar att åka skidor för första gången då vi tillbringade en dag i slalombacken i Vuollerim.


Alva och Agnes
Under resan blev det många tjuvnyp från storasyster men här är det syskonkärlek.


Agnes och Loke
Agnes tillsammans med sin "nya" kusin Loke. Vi bodde hos Loke och hans föräldrar under Byske vistelsen och det var mycket trevligt. Vi åt god mat, åkte på skotertur och var lite busiga, med vad har jag inte tänkt avslöja. Hoppas att familjen Enberg-Lundgren kommer hit till NewMill snart och hälsar på oss för jag saknar dem redan.


Kusinerna
Agnes och Alva med sina "storkusiner" Fredrika, Magdalena och Paulina. Tyvärr hann vi bara träffa dem en snabbis, men jag hoppas att de sparar lite pengar så att de har råd att komma hit och hälsa på oss snart. Här är vi hemma hos min storebror Krister där vi blev bjudna på en mycket god middag.


Agnes sötnos.
Agnes, söt som socker.

Kommentarer
Postat av: Monica Holmström

Hej Marie! Åhhh vilka fina bilder och härliga texter om dig och dina fina, vackra barn!! Talade med din moster...som jag ju känner via mitt arbete och fick adressen till din blogg.Härligt. Sköt om dig. Kul att se dig-underbart att det går så bra för dig och att du har det bra. Jag har det bara bra. Har två söner som fyller 11 och 14, bor i Boden och mår bara bra. Stora varma kramar//Monica

2008-05-16 @ 20:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback