Bilkörning i Stockolm.

I dag har jag gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra i hela mitt liv. Jag har kört bil ensam (bara barnen var med) i Stockholms innerstad. För tre år sedan när maken låg på Karolinska i flera veckor tyckte jag att det var stort att jag körde dit på egen hand. När jag då stolt berättade för min äldsta bror (som bor i Järfälla eller var han nu bor... och som kör i Sthlm varje dag) att jag kört i Stockholm sa han till mig att det inte räknades eftersom att jag inte behövde in i stan för att ta mig till Karolinska. Men nu du broder så har jag kört i Stockholm på riktigt. Jag körde genom hela Hornsgatan, förbi Slottet, Nybokajen, passerade NK, körde i rondellen på Sergelstorg, passerade Odenplan, sedan vidare in på Valhallavägen för att ta mig till Östermalms IP där nummerlappsutdelningen för tjejmilen var. Fan, vad duktig jag är. Jag tog mitt körkort i Jokkmokk som saknar både rondeller ,iaf på den tiden, trafikljus och framförallt mycket trafik. Hade någon sagt åt mig att jag skulle köra i Stockholm en vacker dag hade jag skrattat och skakat på huvudet, då tyckte jag att det var nog att köra i lilla Luleå. Det är tack vare maken som min blikörnings skräck gått över. När vi bodde i Umeå och han hade skaffat sig sin första bil tvingade han mig att köra för att jag inte skulle sluta köra helt.

I dag har jag också hunnit med att besöka en kollega i Södertälje som också är föräldraledig. Vi var tre föräldralediga som träffades med våra små och "stora" barn. Det var trevligt och vi bjöds på god tacolunch.

Nu måste jag kasta mig i bingen, mitt mål är att sova innan 23.00 varje kväll men denna vecka har jag bara lyckats med det en gång.

/mk

Kommentarer
Postat av: sus

men en ggr före 23.00 är bättre än ingen gång.

kramis

2008-08-30 @ 16:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback