Bröllopsdag och 4-års kalas.

I dag firar jag och maken vår 6:e bröllopsdag. Året vi lovade varandra evig kärlek i både nöd och lust var sommaren 2002. Den dagen är den lyckligaste i mitt liv förutom dagarna då våra underbara döttrar såg dagens ljus för första gången. När vi sa ja till varandra inför släkt och vänner hade vi redan varit tillsammans i 4 år och hunnit lära känna varandra, både de bra och dåliga sidorna. Förhållandet förändrades inte direkt av att  vi ingick äktenskap men det kändes som att det blev lite mer på riktigt from den dagen. I det tal som prästen höll till oss betonade han vikten av att stötta varandra i både med som motgångar, jag tycker att de orden är så beskrivande för vad ett äktenskap handlar om. Att leva tillsammans med någon är enligt mig ett givande och tagande, ingen dans på rosor alla dagar men vilken lycka det är att ha en person vid min sida varje dag som älskar mig för den jag är. Att ha en person som känner mig utan och innan, som nästan kan läsa mina tankar, som låter mig vara den jag är, en person som jag kan skratta och gråta tillsammans med det är kärlek.

Jag älskar dig, maken.

I dag har vi haft 4-års kalas här hemma.  Åtta stycken 4-åringar hemma under två timmar det kallar jag barnkalas. Tog mer på krafterna än ett träningspass.
I morgon fyller Alva 4-år.

/mk

Kommentarer
Postat av: Jennie

Visst vore det kul att ses! Hör av dig på jennie[email protected]

2008-08-11 @ 07:54:15
URL: http://jiz.blogg.se/
Postat av: Maken

Å jag älskar dej...Det vet du!

2008-08-13 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback