Fotografering.

I dag var vi på fotografering hos en känd fotograf i Södertälje, han som fotar nyfödda. Jag hade höga förväntningar och igår handlade vi nya kläder till flickorna som de skulle ha på sig. Jag hade lovat Alva en present från ICA, där hon ofta står och tittar på leksaker när vi är och handlar, efter fotograferingen, om hon skötte sig. Fan, att jag aldrig lär mig, varför sa jag så till henne, jag utgick ifrån att hon inte skulle sköta sig. Mycket riktigt, hon ville inte lyssna på fotografen utan hittade på egna ställningar och ställen att vara på, hela tiden. Sedan blev hon ledsen när han valde att bara fota Agnes och då ville hon vara med igen men då sa han nej. Jag tyckte att han var lite osmidig och kunde ha försökt lite mer med henne. Det blev inte många bilder på barnen tillsammans eller ensam på Alva, han fotade mest Agnes. Ja, ja, han tog iaf många bilder och jag hoppas att några blev bra, det kostar ju 800 kr bara för bildkartan. Alva fick ingen present och grät hela vägen hem. Jag skall sluta utgå från att hon inte sköter sig, varför göra jag så, okloka mamma som jag är.

Annars har dagen varit bra. Alva har börjat på förskolan 9-14, tis, ons, tors. Kändes konstig idag att hon var borta så många timmar, jag visst knappt vad jag skulle göra under tiden. Så jag valde att städa lite, ovanligt va... Jag och Agnes var ute på en långpromenad i solen, lovely. Maken har arbetsvecka och tänka sig det känns ändå ganska bra.

Grattis Suleyman "Sulan" Sleyman som gjorde sitt första allsvenska mål igår, efter typ 150 stycken matcher. I övrigt så blev matchen mellan Bajen och AIK 2-2. Bajen var värda att vinna då AIK:s straff inte var någon straff. Återigen fick vi se några fans skämma ut hela Hammarbyklacken, åt helvete med er.

/mk

Kommentarer
Postat av: jenny

åh vad tråkigt att han inte va så smidig du som hade sett fram i mot det, hoppas dom bilderna han tog på dom tillsammans vart bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback