Home in NewMill...

sedan en vecka tillbaka. Har bara inte haft tid att uppdatera bloggen, eller iaf inte prioriterat det. Vi kom hem natten mellan tisdag och onsdag. Borta bra men hemma bäst!!!! Oj, vad skönt att sova i min egna säng och vara tillbaka i våra rutiner. Vi hade en mycket bra semester uppe i Norrland denna sommar, förutom min infektion i bröstet. Av någon anledning blir jag alltid sjuk på sommaren. Jag har ätit pencillin tre ggr sedan jag blev vuxen och varje gång har det varit under sommaren.

Sista veckan tillbringade vi i Byske hos makens broder med familj. Underbara människor, jag älskar er. För varje gång vi träffas kommer vi varandra närmare och jag önskar att vi inte bodde så jävla långt ifrån varandra. Vi hade ju dubbeldop i Byske kyrka och det blev ett super fint dop. Vädret var kanon, barnen var snälla och det var gott fika. C sjöng en underbar sång i kyrkan, vilket hon gjorde mycket bra! Dessutom sjöng Alva en sång till Agnes och Loke. Hon var så duktig och skötte sig perfekt. Min älskade dotter, min sol i regnet, min glädje, min kärlek, mitt allt!

Om en vecka fyller hon 4 år! Fyra år, helt otroligt att det redan gått fyra år, känns som att det var igår hon föddes och gav mitt liv mer mening än det tidigare haft. Vi skall åka till Fjäderholmarna och se en teater som heter Hujeda mig vad många sånger, på lördag. Det är Alvas present från oss. En teater med bara Astrid Lindgren sånger, kan inte bli bättre för Alva. Hennes största intresse är att sjunga Astrid Lindgren sånger.

Ja och lilla Agnes har hunnit bli 6 månader. Hon har börjat att sitta utan stöd i korta stunder och hon är jätte stadig i benen. Hon sitter i egen matstol vid bordet när hon matas och idag har pappa hängt upp en gunga på altanen åt henne. Jag håller på att sluta amma och nu är vi nere på ett mål om dagen. Hon ammas på morgonen. Jag tänker fortsätta med det målet veckan ut sedan slutar jag nog helt. Hon äter både pure och gröt med god aptit och älskar välling. På torsdag skall vi på läkareundersökning med henne, 6 månaderskontrollen.

Jag har öppnat upp mitt gymkort... lovely. Jag var där i går och körde ett styrkepass. Som jag har längtat. Mitt knä har börjat kännas bättre och nu kan jag promenera utan att känna något. Semester veckorna innehöll en heldel onyttigheter i både mat och dryck väg men nu är det andra bullar.

Nu är det läggningsdax för barnen.

/mk

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Vi saknar er jätte mycket, kan inte ni flytta hit? :))

2008-08-06 @ 04:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback