Maken börjar att arbeta.

Tänk att 7 veckor kan gå så fort. I kväll har maken åkt på sitt första arbetspass efter semestern. Oj, vad jag vill att han skall fortsätta vara ledig tillsammans med mig och barnen. Vilken skillnad det är att vara två vuxna hemma hela dagarna. Jag har kunnat slappna av och inte stressa ens en tiondel av vad jag gör i vanliga fall. Det mest underbara har varit att maken levt ett liv med vanlig dygnsrytm i 7 veckor. Han har stigit upp på morgonen med mig och barnen, tom låtit mig fortsätta sova flera ggr, gått och lagt sig samma tid som mig på kvällarna och framför allt inte varit trött på dagarna. Hoppas att han själv ser skillnaden i hans mående efter denna ledighet. När våra barn har vuxit ur dagisåldern kommer jag att tvinga honom att sluta arbeta natt.

För att slippa bli negativ och få allt att kännas pest så måste jag tänka på saker att se framemot.
1. Resa till Västervik, nästa helg, och äntligen få träffa min underbara vän Emma och hennes familj. Länge sedan sist.
2. Tjejmiddag hos Erica i slutet av augusti, bara jag hittar någon barnvakt, maken arbetar såklart.
3. En helkväll bara tillsammans med maken, då mina päron kommer hit och kan vara barnvakt.
4. Tjejresa till Sundsvall med Hella, Lena, Jeanette, Sara, Ullis i oktober.
5. Besök av Fredric, Carola och Loke under hösten, hoppas jag iaf. 
6. Fira jul i Vuollerim.

Jag ser framemot att vakna varje dag tillsammans med mina två barn och känna doften av dem, höra deras röster och krama dem.

/mk

Kommentarer
Postat av: Emma

Ni är så välkomna!!! Vi längtar efter er sååå mycket! Vi syns snart.

2008-08-12 @ 18:18:11
Postat av: Erica

Kul att du har flera grejer att se fram emot. Hoppas du kan få barnvakt! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback