Me & I

I kväll har jag varit på Me & I klädparty hos min granne. Det var första gången jag var på ett sådant party men jag känner ju till kläderna genom min svägerska i Sävast som även gett Alva en tröja av det märket. Det fanns hur mycket kläder som helst som mk kunde ha shoppat, framförallt till Alva. Men oj, oj, oj vad dyrt det var, jag handlar knappt så dyra kläder åt mig själv. Det fanns en fleecejacka som var superfin, pris 450 kr och ett par jeans som hade passat Alva utmärkt, pris 350 kr. Alldelens för dyrt tycker jag, ok det är säkert superbra kvalité men ändå. Det går så snabbt så har de vuxit ur kläderna och jag är ingen sådan som orkar hålla på att sälja dem vidare. Jag köpte iaf ett par bruna plychbyxor och en tröja med igelkottar på åt Alva och en body med noshörningar på åt Agnes. Det kalaset kostade ca 600 kr...

I dag har jag varit och tränat på World Class. Körde axlar och biceps + 20 min rodd och 15 min crosstrainer. Kör ganska mycket kondition nu och kortare styrkepass då jag vill förbränna mer med mål att gå ned några kilo. Sedan vi kom hem från semestern har jag tappat ca 2 kilo och känner att jag börjar vara i bättre form igen. Jag har inte ätit något godis eller annat onyttigt sedan vi kom hem. Innan mitt knä pajade var jag i bra form och min gravidmage var borta. Efter semestern och allt onyttigt leverne har magen pluffat till sig igen och nu är målet att få den platt igen, ok så platt det går efter två graviditeter. 

Vid läggningen i går kväll: 
Alva hoppar i sängen och jag säger åt henne att sluta, typ 5 ggr och jag hinner bli riktigt arg. Alva säger mamma !!! och vill ha min uppmärksamhet. Jag svarar JA med en mindre glad ton. Alva säger då: Mamma, jag tycker inte om när du låter så där. Jag frågar om hon vet varför jag låter så och det har hon såklart stenkoll på och svarar att det är för att hon inte lyssnade på mig. Alva säger: Mamma, jag älskar dig. Jag säger till henne att jag älskar när hon lyssnar och att jag inte älskar när hon inte lyssnar. Då säger hon så här: Mamma, jag älskar dig också när du är arg, jag älskar alltid dig!!!  Opps, jag borde ha förstått att hon tolkade det som att jag inte älskar henne då hon inte lyssnar, men så menade jag ju inte. Jag fick förklara mig att jag alltid älskar henne såklart, för alltid. Bra mamma, sa hon och somnade ganska snabbt därefter. Kärlek!!

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Ha haa Me and I är dyrt men bra kvalité´, dock inte värt för många köp. Alva är så härlig med sina kommentarer, viken skön unge du har. Skulle också behöva gå till gymmet, efter en sommar med cambridge så behöver nu musklerna spännas - har inte din motivation tyvärr....

Kram Susanne

2008-08-21 @ 20:19:26
Postat av: tsisu

Bara en tidsfråga när vi stöter på varandra på WC... Har inte varit så värst flitig besökare där på sommaren men nu jävlar!!! Vore kul o träna ihop nån gång! Vad skönt att du inte har ont längre. Ha det bra och hoppas vi ses hos Erica nästa vecka! KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback