Migrän.

Jag har haft två migränanfall i hela mitt liv. Det första fick jag för snart tre år sedan, en höstdag i november 2005. Då låg maken på sjukhus och jag hade varit sjukskriven ett par veckor pga. hans olycka. Denna dag var den första på jobbet efter sjukskrivningen och jag orkade bara en halvdag och efter att jag hade berättat för alla om vad som hade hänt maken orkade jag inte längre. Jag åkte hem med en enorm huvudvärk och på vägen hem kräktes jag i bilen. Jag var däckad i 6 timmar den gången, tur att mina föräldrar var här då. Jag var rädd att det skulle vara något som skulle komma oftare, men tack och lov blev det inte så... fram till i går :(

Vi hade en trevlig familjedag på Skansen men precis innan vi skulle åka hem så började jag känna mig risig. Huvudvärk och illamående. I bilen på väg blev det bara värre och värre. När vi kom hem sprang jag in på toan och kräktes som en besatt. Jag kräktes hur mycket som helst och till slut var det bara galla kvar. Så fort jag drack bara lite vatten kräktes jag. Och huvudet höll på att sprängas, värre än vid värsta bakfyllan. Jag mådde piss och önskade mig ned i graven. Vid 22-tiden hade det lungat ned sig lite och jag hade slutat kräkas. Jag hade inte lyckats somna innan dess men då somnade jag och vaknade vid 5-tiden. Jag gick upp och åt lite youghurt, huvudvärken var inte helt borta. Jag ammade Agnes vid 6.30 tiden och somnade sedan om till typ 8.30 och då mådde jag bra igen. I dag har jag mått hyfsat, ingen huvudvärk. Jag har varit lite matt i kroppen.

Jag hoppas verkligen att det inte blir något återkommande, jag hatar att vara sjuk och helt utslagen, det händer inte ofta för mk. Det som var bra med denna gång var att maken fick vara full time parent under em och hela kvällen. Det behövde han...

/mk

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej! Nu har jag också skaffat blogg! Titta gärna in där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback