Ny barnvagn.

I onsdags köpte jag en ny barnvagn till min lilla prinsessa. En Baby Jogger som jag hittade på Blocket, den var köpt för en månad sedan och knappt använd. Jag är supernöjd över mitt inköp och vagnen fungerar mycket bra för ändamålet. Agnes sitter jättebra i den och är hur nöjd som helst under promenaderna. Sista veckorna har hon inte alls velat åka i sin gamla vagn, samma vagn som vi hade åt Alva. Jag fick tom ringa efter maken vid ett tillfälle då jag och Agnes var ute på promenad  och be honom komma och hämta oss pga. att hon inte alls ville ligga ned och när jag försökte sätta henne upp gled hon bara ned. Agnes fixar inte att sitta upp i den gamla vagnen ännu pga. att hon är för liten och vagnen alldelens för stor, djup och för dålig sele. När Alva var i samma ålder hade vi inte alls samma problem men då var det mitt i vintern och hon hade betydligt mer kläder på sig och filtar i vagnen som stöttade upp henne. Jag har varit supernöjd med Brio:n under Alvas tid och under Agnes första 6 månader, men nu hade den gjort sitt i våra ägor. Den nya vagnen är smidig, lättkörd och blir väldigt liten när man fäller ihop den. Maken funderar redan nu på att byta bil till en sedanmodell. Dessutom fungerar den nya vagnen utmärkt att gå powerwalks med:).

Jag har kommit igång som bara den med träningen, skönt som fan. Inga onyttigheter heller. Jag törs dock inte springa ännu pga. mitt knä. Jag promenerar massor både med och utan vagn, kör styrketräning i gymmet blandat med styrkeövningar hemma. Tyvärr tar det mycket tid att åka in till gymmet i Södertälje varför det inte blir så mycket som jag önskar. Men det får jag ta igen sedan när Agnes blivit lite större.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback