Slut ammat.

I morse bestämde jag mig att sluta amma. Under sista veckan har jag bara ammat solstrålen på morgonen och hade planerat att behålla det målet ett tag till. Men i dag kände jag att jag inte ville hålla på längre. Jag gav henne vällning istället  och hon verkade inte misströsta. Nu har jag däremot ont i bröstet och har stått i duschen i 30 minuter och försökt att få ut lite mjölk så att den värsta spänningen släpper. Jag hade med mig Alva i duschen och hon hjälpte mig med att duscha på bröstet samtidigt som jag tryckte och pumpade. Hon tyckte det var roligt.

Äntligen kommer mina bröst att återigen vara min egendom och jag slipper hala fram dem både här och där. Oj, vad skönt att slippa ha ont och få två bröst med samma storlek. Sedan början av juni har ena bröstet haft storlek D-kupa och det andra A-kupa. Jag sörjer inte ens över att mina bröst kommer att vara mindre än de någonsin varit. Hellre mina A-kupor än ammningsbröst alá D-kupor. När jag slutade amma Alva och insåg att mina bröst hade förvandlats till två taxöron hade jag starka funderingar på att operera dem efter andra barnet. Inga Dolly bröst men iaf normalstora. Den känslan försvann efter ett par månader och jag lärde mig acceptera mina taxöron. Nu vill jag ha dem tillbaka och tänker inte göra dem större. Så här är jag skapt och så får det vara. Det är bara skönt att de inte är i vägen.

Det här med att amma har inte direkt varit min grej men jag har kämpat mig igenom två amningsperioder på 6 månader vardera för att jag velat ge mina barn det bästa och för att få känna den närhet som man får genom att amma. Men nu är det färdigt ammat forever för mk! Äntligen!

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback