Ungdomsgård.

Min granne har åkt till Thailand i två veckor och uppenbarligen lånat ut sitt hus till ett gäng ungdomar. Hennes hus har förvandlats till en ungdomsgård, undrar om hon är medveten om det och om det var det som var meningen. De spelar hög musik både dag och kvällstid. Ok, man kan ju tycka att det är okej att spela musik på dagtid men i vårt fall gör det att maken får svårt att sova eftersom att dagtid är hans sovtid. De sitter ute på altanen och röker vattenpipa och pratar med höga toner. Jag bävar inför den kommande helgen, det lär ju bara sluta på ett sätt, med en rejäl fest. Jag tycker inte om att vara en gnällkärring men om det ballar ur kommer jag att gå över och säga vad jag tycker. Jag sa faktiskt ifrån på skolavslutningsdagen då de satt och drack en massa alkohol och sedan tänkte ta sina moppar och åka i väg. Jag bryr mig inte att de dricker, inte mitt ansvar trots att de bara är runt 16 år men att de skall köra moppe inne på bostadsområdet när jag har en dotter som springer runt och leker accepterar jag inte och det fick de höra.

I dag var det åter babysim. Jag åkte dit ensam med flickorna eftersom att maken arbetar, han sa att han skulle stiga upp tidigare för att följa med men jag tyckte han behövde få sina timmar sömn. Det gick jättebra och Alva var superduktig, trots att all uppmärksamhet riktas mot lillasyster och de andra bebisarna och då hon inte får bada, som hon så gärna vill. Efter middagen gick hela familjen en promenad ned till centrum och Alva fick en glass för att hon var duktig och snäll som följade med och tog hand om Agnes, som hon kallar det, på babysimmet. Hon valde en Magnum Mandel och undrade varför jag inte ville ha någon, det är ju din favorit glass mamma sa hon.

I kväll har jag bokat en resa till Norrland. Jag hade inte tänkt åka dit förrän till jul men efter att han diskuterat med maken bestämde jag mig för att ta med mig barnen och en vecka då han har arbetsvecka. Alva ringde till mormor och frågade om hon skulle vara hemma i oktober då vi har tänkt komma till henne. Jag tror att mormor blev jätteglad när hon hörde att vi skall komma. Jag vill åka dit under hösten och dessutom måste jag passa på för pang säger det och jag är tillbaka på jobbet och den "vanliga" vardagen, vilken innebär att det inte bara är att åka i väg en vecka.

/mk

Kommentarer
Postat av: sus

Bra! Bokar man resa så tar man sig tid att åka "hem" det brukar vara skönt att vara hemma små korta stunder. Jag tror att din granne blir glad om du har lite extra koll på ungdomarna. Tur att såna som du finns.

kram

2008-08-29 @ 18:28:15
Postat av: Yvonne

Vilken dag kommer ni/ åker hem? Ska ni vara på Högudden? Tänkte att det skulle passa om jag hade Ebba på Högudden den veckan som ni är uppe, men då måste jag få veta det, och naturligtvis om ni/Alva vill det. Jag är övertygad om att Ebba vill komma och leka med Alva. Men ska Ebba var en hel vecka baara med farmor kan det bli tråkigt för henne. Sen måste jag ju fråga Ebbas föräldrar om hon får vara med mig, men Sara brukar vara tolerant.

Kram från faster i Jokkmokk

2008-08-29 @ 22:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback