Uppladdning!

I morgon är det tjejmilen. Jag anmälde mig tidigt i våras och körde igång med löpträningen till max. Mitt mål vara att komma under 50 minuter på tjejmilen. Jag toktränade i två månader och sedan hade jag överansträngt mitt knä och var därmed tvungen att vila från löpningen i 3 fucking månader. Mitt mål klarade jag redan i mitten av maj då jag sprang 11 km på 54 minuter. I morgon är inte mitt mål att komma under 50 minuter eftersom att jag inte sprungit en mil sedan maj. Senaste två veckor har jag bara "känt" på löpningen och konstaterat att knäet är ok, men dock inte uthålligheten. Jag är glad om jag tar mig runt under en timme.

Men jag har inte gett upp min "löparkarriär" och tänker fortstätta springa dock med lite mer försiktighet. Jag behöver inte tokträna 5 löparpass i veckan. Jag har bestämt mig för att springa Hässelbyloppet som går av stapeln i oktober. Då hoppas jag på att kunna vara i form för att komma under 50 minuter på milen.

Barnen skall vara hos underbara familjen Nilsson i Salem då jag åker in för att springa, maken arbetar ju. I kväll har jag och barnen varit i Salem och återigen blivit bjuden på middag och mycket trevligt sällskap. Denna helg kommer att passerat utan att jag en enda gång känt mig ensam, so nice. Alva var på cirkus i Södertälje i eftermiddag tillsammans med yngsta dottern i familjen Nilsson. Vi fick två biljetter av våra grannar och det blev en jättebra lösning att Alva fick gå med J. I annat fall så hade maken fått ta ledigt någon timme, men nu slapp han det.

Klockan är inte ens 22.00 och nu går jag och lägger mig.

/mk


Kommentarer
Postat av: Johanna

LYCKA TILL idag!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback