Agnes är sjuk.

Lilla Prinsessan vår är sjuk. Hon är förkyld och har en jobbig hosta och är jättesnorig och tät i näsan på samma gång. Hon brukar ha napp när hon sover men nu är det svårt eftersom att hon har problem att andas genom näsan. Nappen åker ut för att hon skall kunna andas genom munnen men efter en stund vaknar hon till och gråter efter att nappen. Jag ger henne nappen men så åker den ut nästan med en gång. Ser inte framemot denna natt.

Peppar, peppar, men Alva är hur pigg som helst, nästan för pigg:). Hon har inte varit sjuk sedan februari då hon hade halsfluss. Inte en dag hemma från dagis på hela hösten pga. sjukdom. Men å andra sidan har vi inte många VAB:dagar på henne överhuvudtaget. Jag tror att jag varit hemma med henne vid 3 eller 4 tillfällen pga. sjukdom sedan hon började på dagis och det gjorde hon redan när hon var ett år. Hon har fått mitt immunförsvar, vilket är superduber bra. Jag är faktiskt väldigt sällan sjuk. På mitt arbete i Västerås hade jag 2 sjukdagar på 3 år. Men Agnes har nog också fått ett bra immunförsvar för detta är första gången som hon är så pass sjuk så att jag ställt in planerad aktivitet.

Maken är frisk och glad, antar jag iaf, eftersom att Skellefteå tog 3 nya poäng i kväll.

Mk är frisk (förutom skavsåret..) och glad. Har tränat ett konditionspass på motionscykeln hemma i kväll, 60 minuter. Körde lite coreträning efteråt. Rygg och magövningar. I går var det vilodag med tacos till middag, helt fel dag men det funkade ändå. I tisdags sprang jag ett kortpass på 6 km, försökte hålla ett högt tempo men km-tiden hamnade på 5.25 vilket jag inte är nöjd med. Skavsåret blev värre och därav cyklingen idag. Men i morgon kan jag inte hålla jagmåstefåspringalusten borta och planerar för ett backpass. Har varit och promenerat idag för att leta efter en bra backe att köra backintervall på. NewMill har dåligt med bra backar men i dag hittade jag en som jag tror kommer att passa bra för mitt pass.

Tack och god natt. /mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback