Älskade Alva.

Lilla Alva börjar bli stor. Hon är så klok. Hon är så duktig. Hon är min eviga solstråle. Hon sprider så mycket kärlek. Min kärlek till henne går inte att beskriva i ord.

Varje dag händer det saker kring henne. Hon tar verkligen för sig av livet. I går när vi var och handlade på COOP gick hon i väg mot barnmaten innan mig och när jag närmade barnmatsgången hörde jag en välbekant röst som stod och pratade med två äldre damer. Hon pratade med ut och inandning och förklarade att hon leker att hon är 6 år men att hon egentligen är 4 ½ år och att hon egentligen heter Alva men nu heter hon Madicken (tror jag att det var). När jag kom fram så sa hon hej mamma. En utav damerna frågade mig om det var min dotter och när hon fick det jakande svaret förklarade hon vilket underbart barn jag har. Så glad, så självsäker, så livlig fantasi men ändå tydlig med hur verkligenheten är. När de två damerna fortsatte vidare hörde jag hur de pratade med varandra om Alva och hur rolig de tyckte att hon var. Ja, hon bara äger liksom.

De senaste kvällarna har Agnes somnat ganska tidigt och Alva har fått vara upp lite längre. Vi har passat på att mysa tillsammans och de har varit så härligt, bara hon och jag. Hon pratar hela tiden, ibland vill man att det skall finnas en avknapp men samtidigt är hon så full av liv, vilket är underbart att se.

Jag älskar dig, Alva nu och för alltid.

/mamma

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Vad fint du skriver faster, Alva är en liten solstråle! :)

2008-12-07 @ 01:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback