Backintervall och god middag.

(Skrev detta inlägg i går kväll men hade problem med att publicera det så därför gör jag det nu.)

Körde backintervaller i dag som planerat. Det var mörkt men skönt väder, inget regn, ingen blåst och 3-4 grader +. Värmde upp med 13 minuter lugn jogg för att sedan köra järnet med intervaller i sammanlagt 25 minuter. Sammanlagt blev det nog 8 intervaller i 3 olika backar. Tog ut mig rejält och hade en enormnt skön känsla efteråt. Avslutade med en lugn jogg hem ca 10 minuter.

Vi har ätit en mycket god paj till middag. I går, innan jag gick och la mig, skrev jag en lapp till maken: 3 middagstips, Tack! Döm av min förvåning då han verkligen hade skrivit tre tips och dessutom skrev: någon form av paj. Till saken hör att han är mindre bra på att komma på vad vi skall äta och brukar inte prova vingarna speciellt mycket eller komma med förslag på maträtter som vi inte brukar äta. Paj tillhör inte en maträtt som vi äter ofta, mest pga. att jag tycker att det är ganska onyttigt. Men, men jag var faktiskt också sugen på en god middagspaj och inhandlade ingredienser till en grekisk kycklingpaj. Gjorde pajdegen på ett mindre onyttigt sätt än det klassiska med dinkel- och grahamsmjöl, vetegroddar, lättyoghurt och endast lite margarin. Den smakade bra. Fyllningen bestod av grillad kyckling, fetaost, tomater, lök och vitlök. Mmmmm, den blev lovely.


Vi har haft myskväll med tända ljus och lösgodis. Alva älskar att ha mys fredagar och det blir extra mysigt när lillasyster somnat för då kan vi tända ljus som står på bordet och i fönstret. Mk Radcliff saknar dock maken i massor just nu. Hoppas hans kollegor förstår vilken tur de har som får spendera så mycket dyrbar tid med honom...


/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback