Lååååååååångpasset.

I går sprang jag 16.5 km. Längsta sträckan jag sprungit, hittils. Jag höll mig inom pulszon 2 men ökade tempot lite på slutet då jag kände att jag hade ork och krafter kvar. Km-tiden är mycket högre än vad jag tidigare sprungit på men jag kör stenhårt på att springa efter pulsen nu. Km-tiden hamnade någonstans kring 6.15 minuter/km. Mitt mål är att springa Göteborgsvarvet, 21 km, under 2 timmar. Om jag får vara fortsatt frisk och kan fortsätta träna på som jag gör i dag tror jag att jag kommer att klara mitt mål. Dock vet jag ju inte hur det kommer att bli när jag börjar arbeta igen??? Stress, dåligt samvete, för lite tid till allt, u name it.

I dag har jag vilat förutom att jag kört lite coreträning hemma efter att barnen somnat. Planerar för ett medeldistans pass i morgon. Oj, vad kul det är med löpningen just nu. I love it.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback