Lucia.

För första gången sedan Agnes föddes har jag i dag vaknat av väckarklockan. Jag har sovit i ungkarlslyan och sovit bättre än på ett år, lovely. Kände mig utvilad när det var dax att stiga upp klockan 06.00. Väckte min underbara familj som sussade så skönt inne i sovrummet. Agnes fick välling och sedan gick i väg till dagis och luciafirande. Alva var lucia och hon var den finaste i hela luciatåget. Hon sjöng också vackrast trots att hennes mamma och pappa näst intill är tondöva.

Efter dagis luciafirande åkte jag och barnen till Öppna förskolans luciafirande och julavslutning. Maken fick stanna hemma och städa... När jag för engångs skull kom ihåg att ta med mig kameran tog batteriet slut och det blev ändå inga kort:(. Några kort från dagis blev det inte heller då våran ratiga kamera inte går att använda när det är för mörkt:(. En utav alla tusen saker? som vi måste köpa när båda två arbetar heltid igen, är en ny kamera. Alva var den finaste lucian på öppna förskolan också. Hon var så duktig, gick med i luciatåget och stod längst framme och sjöng hela tiden. Jag och Agnes satt en bit bort och tittade på henne. Hon är så tuff och modig vår stora Prinsessa.

/mk

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är så underbart att se hur modiga dom små liven är, på Lisa´s lucia var det nästan 50 vuxna men dom tågade ut som om dom aldrig gjort något annat dom tom med dansade kille och tjej men då vart det lite fniss....Maja hon har vattkoppor så hon fick bara vara med ute på deras luciatåg så det vart många tårar när dom andra fortsatte inne och vi åkte hem men hennes goa fröknar hade gjort en fika korg som hon fick ta med. Vi fick en vit lucia i år, håller nu tummarna att det vita (snö tror jag det heter)ska få ligga kvar och bli MER.

Puss till dig och de dina.

Saknar dig (Skulle nog inte ha träffat dig,det ger mer smak) Kram från kusin vitamin.

2008-12-12 @ 21:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback