Sista kvällen med Micke.

I dag var det sista onsdagskvällen med Micke Jag får väl ta och börja plöja Beckfilmer igen då:).

Jag är mycket piggare. I natt sov jag i gästrummet/ pappassovrum... Jag sov 7 timmar i sträck, lovely. Och dessutom kunde jag somna om och ligga och dra mig till dess att jag själv ville stiga upp. I natt får jag dock förpassa mig in till barnkammaren (som egentligen är föräldrarsovrum?), igen då maken är på julbord med sitt arbete i kväll/ natt?. I morgon är det dock mammassovrum igen:).

I dag har jag och maken inhandlat alla julklappar. Rekordtidigt för att vara oss och det känns underbart. När man skall köpa julklappar åt barn under 7 år är Toys r us ett bra ställe. Okej, kanske inte det bästa ur moralisk synpunkt, då det är multinationellt men det är väl ändå försvarbart i dessa kärva ekonomiska tider? Vi hittade nästan allt vi hade planerat att köpa där, dock kompletterade vi på några affärer i S-tälje.

I går hade jag planerat för ett intervallpass men pga. att benen kändes trötta och tunga bestämde jag mig för att bara springa 6 km lättdistans. Höll mig på en snittpuls på 163, inom pulszon 3. Avslutade med 3 koordinationslopp.

Koordinationslopp är följande:
 "Du springer 60-100 meter och stegrar farten succesivt till nästan max (obs läs nästan max och INTE MAX) på slutet. Tänk dock på att starta lugnt och att du är varm, så att du inte drar på dig någon sträckning. Tänk också på att försöka löpa "högt och fint", och lite mer på framfoten och med bra frånskjut ända fram i tårna! Bra både för att få upp pulsen, väcka dom snabbare muskelfiberna och ett utmärkt tillfälle att slipa din löpteknik.
Vilan mellan koordinationerna kan vara antingen promenad tillbaks till startstället, eller lätt jogg tillbaks. Kör du fram och tillbaks tycker jag du ska vla 30-40 sekunder mellan varje koordination." 

Vila idag men i morgon blir det hårt pass.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback