Snart åker vi.

Packar och fixar det sista inför resan norrut. Denna gång hade jag hade lovat mig själv att inte packa makens väska, men jag har trots allt gjort det även denna gång. Tro nu inte att han tar det förgivet att jag ska göra det, snarare tvärtom. Han påpekar alltid att jag inte skall packa hans väska också. Och tro inte att jag gör det för att  han ska slippa göra något, utan jag gör det för att jag vill att vi ska vara klara när han vaknar och kunna komma iväg så fort som möjligt.

I går var min äldsta bror förbi här och vi fick 10 liter spolarvätska av honom så nu har jag precis varit och fyllt på. Det lär ju gå åt ett par liter. Alva och Agnes fick en fin julpeng av sin morbror och Alva blev sur för att hon inte fick ha pengarna i sitt rum...

I går kväll var vi på middag hos familjen i Salem. Barnen fick julklapp av dem och fick öppna dom i går. Alva fick en poliströja och ett par handklovar, precis som hon skrev på önskelistan. Tomten har verkligen läst hennes önskelista. Nu vill Alva bära på sig poliströjan hela tiden. Hon har sovit i den och hon har också förklarat för mig att hon skall ha på sig enda till vi kommer fram till mormor och morfar.

Två vilodagar blir det lördag och i dag söndag. Får springa mitt långpass i morgon i stället. I torsdags körde jag ett lång intervallpass med 3 * 1 km intervaller. Uppvärmning 3 km och sedan intervallerna. Enligt coachen skulle tempot ligga på ca 10 sekunder under km.tiden för den tid som man tänkt hålla på milen. I mitt fall ska då km-tiden var kring 4.50 min eftersom mitt mål är att ligga på en km-tid på 5 minuter på milen. Första km gick på 4.45 minuter, andra km på 4.40 minuter och sista km på 4.50 minuter. Ett roligt pass och det kändes bra men jag var verkligen slut efteråt. I fredags körde jag bara ett lätt distanspass på ca 7 km, höll ett lågt tempo och det kändes bra. Körde lite styrka efteråt, ben, axlar och mage.

Jag får se hur det blir med löpningen nu under semestern. Jag har som mål att iaf springa 2 ggr/ vecka. Det gör verkligen inget om jag vilar lite från löpningen, jag har kört på ganska mycket i 2 månader nu och kroppen skulle må bra av lite vila.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMANS.

I Vuollerim, på Demonvägen, finns ingen dator så inget bloggande på ett tag nu. 

Vi ses.

/mk

Kommentarer
Postat av: Lena

Ha det så himla mysigt och hälsa så gott till Bitta och morbror från mig....Löve you

2008-12-21 @ 22:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback