Svårt att sova period.

Jag är trött så fruktansvärt trött men när jag får sova så somnar jag inte. När jag inte får somna så åker ögonlocken igen hela tiden och jag nickar till. Agnes har sovit riktigt oroligt i ett par nätter nu och det börjar ta ut sin rätt hos modern. Jag har dessutom varit otroligt lättväckt och vaknar hela tiden hela nätterna igenom. Dessutom har jag svårt att somna när jag går och lägger mig vilket jag inte brukar ha.

I dag åkte jag och barnen buss till Södertälje (mest för att fördriva extra tid) och jag somnade till flera ggr, med två vakna barn, varav ett som inte kan ta hand om sig själv iaf inte på en buss. Alva fick klippa sig och jag lämnade in min pulsklocka för batteribyte. Vi mötte upp mina två kära kusiner Lena och Ullis och åt lunch med dem på Nancys. Lena, som bor i Götet var här på snabbvisit, synd att vi inte hann med att träffas mer, saknar henne.

Just nu önskar jag att min mamma bodde lite närmare oss, jag vet att hon skulle ta hand om mina barn för att jag skulle få möjlighet att sova och haenvaraförsigsjälvdag. Jag vet att det är vi själva som valt att bo långt från föräldrar och syskon men just nu är jag avundsjuk på alla er småbarnsföräldrar som har mor och eller farföräldrar inom rimligt avstånd. Och måste bara få tycka lite synd om mig själv. Bara tanken vid att mamma en lördag eller söndag kunde ringa och säga -Kom över till oss ikväll och ät middag så att du slipper vara ensam hela kvällen. Jag saknar min mamma och pappa! Men nu är det bara två veckor kvar till vi ses. LÄNGTAR.

Tack och lov att maken gått av sitt skift i dag.

/mk

Kommentarer
Postat av: jenny

Jag vet precis hur det känns....

Postat av: sus

Känner precis som du! Saknar mammsen jätte mycket. Eller närheten så man har valmöjlighet att träffas när andan faller på. Har ju svärföräldrar som avlastning men mamma är alltid mamma.

2008-12-08 @ 17:45:45
URL: http://susnyt.blogspot.com
Postat av: Nino

Jag är också inne i en period då jag är sååå trött...samtidigt vill man ju göra allt som hör julen till:)Båda mina yngsta vaknar hela tiden på natten och jag har inte sovit en hel natt på nio år nu!

2008-12-08 @ 21:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback