underbara Alva.

I natt har Agnes sovit jättedåligt. Hon har blivit lite snorig och hostig igen och detta störde hennes sömn. Från klockan 04.30 var jag helt vaken pga. att Agnes var jätteledsen och inte ville ligga ned. Detta störde ju också Alvas sömn och när maken kom hem strax innan 07.00 var vi både jättetrötta. Maken tog Agnes så att jag fick gå upp och lägga mig en stund. När jag kryper ned i sängen frågar Alva var Agnes är. Jag svarar att hon är med pappa. Då säger hon:
Va bra då får vi två sova tillsammans. Sedan ber hon mig sjung sången om Alva.

(Det är en sång som min kusin Lena lärde mig när Alva var liten, melodin är Imse vimse spindel. Jag har sjungit den massor för Alva och för Agnes. Dessutom sjöng Alva den i kyrkan när Agnes och Loke döptes). Den går så här.
Lilla lilla Alva du är så rund och go,
när jag dig kramar får jag lugn och ro,
vi är tillsammans så ofta vi kan,
för jag och Lilla Alva vi älskar ju varann.

Jag sjöng den för henne och sedan började hon sjunga så här:
Lilla lilla Marie
Jag älskar dig så.
Och i nästa andetag sov hon igen. She is so lovely.

Vi fick sova tillsammans fram till 08.30 då maken kom upp och var så trött att ögonen gick i kors på honom.

/mk


Kommentarer
Postat av: Lena

Det är lycka...

2008-12-21 @ 22:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback