Utmanar maginfluensan.

Alvas dagis är smittad av maginfluensan. På en avdelning, (inte hennes) är halva personalstyrkan och halva barngruppen sjuka. I går när vi kom till dagis varnade personalen oss för detta och jag försökte få med mig Alva hem, men hon vägrade. I dag frågade jag om hon inte ville vara hemma och bara mysa, inte en chans. Nej, mamma jag vill gå till dagis det är ju  min sista dag innan jullovet. Jag lät henne bestämma själv och på detta sätt utmanar vi verkligen ödet. Alla andra föräldrar som har möjlighet att ha sin barn hemma har det, för att motverka att insjukna så här nära julhelgen. Jag gör tvärtom, må det gå vägen. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Alva har ett jävla bra immunförsvar låt oss bara hoppas att det är så den här gången också.

/mk


Kommentarer
Postat av: Lena

Håller tummarna....

2008-12-18 @ 12:51:14
Postat av: sus

det funkar!!! Hon är mentalt inställd på att inte få det, du också, fniss. Jag kör med; okey, jag torkar upp för jag är immun.....Sen hoppas jag på det bästa och bäljar i mig cola. Lycka till. God Jul

Postat av: Johanna

Ooooh, må ni klara er!!! Det är ju precis en sån här gång som man ska åka dit! Men jag hade nog gjort samma sak (med andan i halsen). Håller både tummar o tår för att ni slippermagsjukseländet och kan åka upp friska å glada till norr!



Förresten...tänkte skicka julkort till er i år men varken du eller maken din går att hitta i cybervärlden. Adressen alltså! Skulle gärna ta den så vi har till nästa jul ;-)!

2008-12-18 @ 20:28:42
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Nino

Vi gjorde precis samma sak idag :)Johannes bara ville gå till dagis där många har insjuknat. Ha det så bra under julen!

2008-12-18 @ 22:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback