Alva sjukling.

Lilla Alva är sjuk, hon har hög feber och en kraftig halsfluss. Hon blev dålig i går förmiddag och kräktes samt fick feber. Vi trodde hon hade fått magsjuka. I morse var febern fortfarande hög men hon hade inte kräkts sedan i går kväll. På morgonen försökte få i henne smörgås och då hon svalde klagade hon på att det gjorde ont i halsen. Jag kollade henne i halsen och konstaterade ganska snabbt att hon måste ha halsfluss. Vi fick en läkartid och mycket riktigt, hon har halsfluss. Hon är jättehängig och har mycket ont i halsen. Alva är ett barn som mycket sällan har varit sjuk, våra VAB-dagar går att räkna på händerna. Så sjuk som hon är nu har hon aldrig varit.

Lilla Agnes har eksem. Vi var till läkaren i onsdags och fick ordinerat cortisonsalva. Pricktesterna visade ingen allergi. Hon har redan blivit bättre och börjar se normal ut i ansiktet, dock har eksemen dragit sig nedåt och nu har hon rodnad runt halsen. I dag var jag på återbesök med henne och vi skall fortsätta med att smörja henne och fick en ny tid för återbesök till torsdag. Hoppas att hennes eksem inte är bestående.

Min svärmor är här på besök och tacka gudarna för det. Alvas läkartid idag krockade totalt med Agnes mattid och farmor tog Alva till vårdcentralen Dessutom har hon varit hemma med henne när jag var till sjukhuset med Agnes. Om jag varit ensam med flickorna vet jag inte hur jag skulle ha löst det.

När man skall boka läkartid här i Nykvarn så får man en telefontid då en sköterska ringer upp. Vi fick telefontid 10.45 och jag tänkte att då hinner jag köra ett cykelpass i 30 minuter innan det ringer. Jag satte mig på cykeln och trampade av bara den och efter 15 minuter ringer det... min puls låg på 165 slag/minut och jag flåsade som fan. Sköterskan måste ha trott att jag var inne i världens sexakt eller nått sånt....

/mk


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy vad trist med sjuk liten Alva, stackarn!

Jackan är faktiskt från Halens. Alltid lite riskabelt att beställa ngt man inte fått prova men jag tänker nog chansa ändå! Man kan ju alltid skicka tillbaks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback