Familjeliv.

Det blir inte mycket bloggande i mk:s liv just nu. Jag prioriterar annat, tar mig inte heller tid att läsa andras bloggar som jag brukar. Jag har följt ganska många bloggar under en lång tid, mest träningsbloggar men även andra, nu blir det snabba uppdateringar då och då.

Livet som tvåbarnsmor är BRA. Dock ser varje dag ganska lika ut, det händer inte så mycket. Alva går på dagis mellan 7.30-10.30 varje dag och under den tiden äter jag frukost, ammar Agnes och går jag min dagliga promenad med Agnes. Sedan är det dax att laga lunch till mig och Alva. Efter lunch vill Agnes ha mat igen och efter det ser jag till att hemmet är ok. Ja, jag har en släng av städmani och den har inte släppt trots att jag fått ett barn till, tyvärr. Jag försöker att ge Alva kvalitetstid när Agnes sover. Jag och maken är duktiga på att turas om att ta hand om Agnes så att även Alva får egen tid med mig. 

Alva är jätteduktig och har axlat rollen som storasyster mycket bra. Hon har lite separationsångest från mig och så fort jag inte är i närheten frågar hon efter mig. 

Agnes är familjens nya matvrak, hon slår nog tom sin mamma... Hon är snäll och gråter sällan. Hon vill äta två ggr per natt och det är ju ok. Dock åt hon tre ggr natten som var... hoppas att det bara var tillfälligt!!! Trots att det bara gått drygt två veckor sedan Agnes föddes längtar jag redan efter en hel nattssömn, men det är bara att gilla läget. Det är typ flera månader bort innan det blir verklighet. Jag längtar också efter att få bli berusad och röka en och annan cig. Den 25 juli då skall det ske....

Jo, jag får ju inte glömma bort att gratulera min svåger och svägerska som också fått en bebis. Han föddes den 7 februari (på makens födelsedag), han heter Loke. Längtar till vi får träffa dem.

I morgon kommer mina föräldrar hit. Det skall bli kul att de kommer och skönt att få lite hjälp.

/mk 

Kommentarer
Postat av: Erica

Det låter som att ni har det riktigt bra! Mitt matvrak har inte slutat att äta på nätterna än, men det börjar nog bli dags snart... Kram!

Postat av: Emma

Hälsa Lokes föräldrar och gratta dem.

2008-02-13 @ 08:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback