Agnes.

Vår dotter har fått ett namn och hon heter AGNES. Vi hade svårt att bestämma oss då de förslag vi hade inte passade på henne. Men när Alva sa så här bestämde vi oss.
Maken: Alva vad tycker du lillasyster skall heta?
Alva: Agnes. Alva och Agnes, ja det passar.
 
Agnes är världens snällaste bebis. Hon är inte en vecka ännu och har redan rutiner. Hon äter ca 8 ggr per dag, ungefär samma tidpunkt. På natten äter hon två ggr och sover sedan hela natten. Hon tar nappen lite och då och då när hon har sugbehov. Hon finner sig i att storasyster klämmer och känner på henne när som helst. De gånger hon gråter är när hon ligger på skötbordet och vi byter en bajsblöja.

Dock är det tuffare för Alva just nu. Hon har ju fått en konkurent och det märks på henne. Hon är jättesnäll med Agnes men testar oss föräldrar en hel del. Hon testar nog mig lite extra, säger dumma mamma etc. Det är jobbigt att känna att jag inte räcker till för henne. Jag vet att hon reagerar helt normalt men det är svårt att hantera samtidigt som alla dessa hormoner sätter mitt tålamod och humör ur spel. Jag är känslig och gråter typ 4 ggr per dag, i tidningar kallar dom det för Maternity blues... Jag har dessutom svårt att sova ordentligt på nätterna, vet inte varför men det var likadant när vi fick Alva. Jag är supertrött och i sjukt mycket behov av sömn men kan ändå inte somna. Jag vet att det går över snart men det är jobbigt när man är mitt uppe i det.

Tack för alla gratulationer.

/mk

Kommentarer
Postat av: Buster

Grattis till er. Agnes är ett coolt namn! Ska hon heta Biggan eller Marie i andra?

Postat av: Erica

Agnes är ett jättefint namn! Härligt att hon redan har fått in vissa rutiner! :)

2008-01-31 @ 14:30:32
URL: http://ericis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback