En flicka.

Det blev en flicka, Alva har blivit storasyster.

Värkarna började så smått sätta igång när vi åt middag på fredagen runt 17.30. Maken tyckte att vi skulle åka in till förlossningen med en gång, själv ville jag avvakta i rädsla för att det inte var på gång på riktigt. Vi åkte in och var på förlossningen ca 18.30. Klockan 19.15 var jag öppen 4 cm. Klockan 20.00 fick vi komma in på en förlossningssal och då hade jag börjat få rejäla onda värkar, ni som fött barn vet vad jag menar med rejäla värkar. Jag tog lustgas men försökte vara lite sparsam med den då jag inte ville vara för groggy. När klockan var ca 21.30 vill jag inte vara med längre, bad om mer bedövning och sa att jag orkar inte en minut till. Då var jag öppen 10 cm och det var dax för att krysta ut bebisen. Trodde inte att det var sant att jag kommit så långt. Jag tog i för kung och fosterland och fick bra vägledning av maken och personalen. Klockan 22.04 den 25 januari 2008 kom hon ut, vår andra dotter. Den underbara känsla som kommer när barnet är ute går inte att beskriva i ord. En lycka som inte slår något annat. Hon hade navelsträngen runt halsen och även runt kroppen/magenett varv vilket gjorde att hon åkte lite in och ut mellan krystvärkarna. Underverket vägde 3415 gram och var 49 cm. En stor tjej tycker vi. Alva vägde bara 2690 gram. Men vad var det jag sa till alla som tyckte att jag var liten...

Vi kom hem från BB igår vid lunch. Alva är jättestolt över att äntligen ha blivit storasyster. Vi har inte riktigt bestämt namn ännu, det som vi hade som förslag passar liksom inte till henne. Vi har sagt att vi måste bestämma oss ikväll, just nu kallas hon bara bebisen här hemma och när Alva fått frågan på dagis idag vad hon heter så har hon inte kunnat svara.

Vi mår jättebra, men mina bröst ömmar och värker en del nu är mjölken har "runnit till".

/mk

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis igen till lilltjejjan!!! Skönt att höra att allt gick bra! Nu vill jag se en bild på prinsessan! kramar j

Postat av: Sara

Grattis till bebisen!!! kram

2008-01-29 @ 08:54:02
URL: http://sh.blogg.se
Postat av: Ninorta

Ett stort grattis till tjejen!
Du ska se att två systrar kommer att ha mycket glädje av varandra!
Kram Ninorta

2008-01-31 @ 11:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback