God Fortsättning...

på det nya året, 2008.

Året 2007, ja vad kommer jag att minnas från det året.

* Min 30-årsdag eller snarare min och makens 30+30 år fest som gick av stapeln i februari.

* Min karriär som vikarierande gruppchef. Roligt, lärorikt, spännande, jobbigt, påfrestande...

* Gravtest positivt i maj, helt enligt planerna, mitt i prick på första försöket.

* Låååång ledigsommar. Första delen av ledigheten var vi i Norrland, jag mådde inte speciellt bra och längtade mest hem. Andra delen av ledigheten tillbringades i New Mill och jag mådde mycket bättre.
Lärdom av sommaren 2007, att inte spendera så lång tid i Norrland, mitt hem är numer New Mill och inte Norrland.

* Dotterns födelsedag den 11 augusti.

* Hammarby Fotboll.

* Längtan efter bebisen.

Nyårsafton firades hos min arbetskompis/ vän Malin och hennes familj. Malins bror och familj var också där. Det var mycket trevligt och lugnt för min och makens del. Maken började sitt skift 01:30 så han skjutsade hem mig och dottern efter 12-slaget. Alva var vaken ända till dess att vi åkte hem. Vi åt god mat och drack cola light. Jag låtsades att det var röd vin i mitt glas trots att det var lax vi åt... Nästa nyårsafton skall det inte bara vara cola i mitt glas!!!!

I söndags var jag och maken på hockey på Hovet. Skellefteå mötte Djurgården och Ske förlorade, en snöplig förlust. Maken brukar vara svår att hantera och umgås med när Ske förlorat och jag bävade för hur det skulle bli nu eftersom vi hade bokat bord på en Thairestaurang på Söder för att äta middag på efter matchen. Men som tur var blev middagen trevlig och lugn och Maken gick att umgås med trots förlusten. Jag får tacka de andra botten lagen som också förlorade så att de inte plockade in några poäng på Ske. Alva var hos fam. N i Salem och hon sov även över där. Det var skönt och jag sov hur bra som helst den natten. Hur f-n skall det gå när bebisen kommer, då blir vi fyra stycken som skall trängas i vår 160 cm säng.... Tack H och L för att ni är så snälla med oss och alltid ställer upp, jag är så tacksam.

/mk


Kommentarer
Postat av: susanne

Hej Marie
Log när jag läste om 160 sängen. Vet precis hur du kommer få det. Trångt som f-n men mysigt när alla sover.Bara det att du får ligga på kanten, Alva tar resten och bebben ligger på din mage. Detta slutar med att ni gör som vi - köper två 90 sängar med en stor bäddmadrass på, det bästa jag gjort synd att det tog 2.5 år med 4 pers i en 160 säng innan vi tog oss i kragen. Ps en lösning är att gubben får sova i Alvas säng, klart lugnast men inte romantiskt.
kram susanne

2008-01-03 @ 10:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback