Lista.

Nu var det länge sedan en lista. Har snott denna från Buster.


BRUKAR DU:


Peta dig i näsan: Ja, det händer men ganska sällan faktiskt.


Titta dig själv i spegeln: Ja, ofta och länge. För varje gång tror jag att det jag möter skall vara snyggare sedan sist, men icke.


Gnälla: Ja, det måste jag ju erkänna att jag gör, men jag tillhör nog inte den värsta sortens gnällare.


Skrika: Ja, tyvärr åt dottern då och då.


Ha ångest: Nej, om det har hänt så är det ytterst sällan.


Ta mediciner du inte borde: Nej, tar typ på sin höjd två Alvedon en gång i halvåret.


Vilja dö: Nej, verkligen inte.


Drömma mardrömmar: Ja, ofta, för ofta. Har sedan länge funderat på att köpa en drömtydningsbok.


Drömma sexdrömmar: Ja, ganska ofta det också.


Ta droger: Nej och har aldrig tagit något förutom alkohol och cig.


Försöka vara annorlunda: I min ungdom var det ett mål, men inte nu längre.


Klä dig i svart: Ja, men det är för att ja gillar svart. Har ofta ngn. accessoar med färg.


Gå till kyrkan: Nej, inte så ofta, vid bröllop, dop och begravning. Jo, men för fasen jag var ju dit med dottern på julafton.


Gå i skolan: Slutade med det år 2001.


Röka: Ja vid fest och semester. Men har inte tagit ett bloss på skit länge och längtar efter det.


Ha sex: Ja, men det kunde vara oftare och speciellt nu känns det som 100 år sedan...


Hata folk: Nej.


Lita på folk: Ja, jag är nog för godtrogen.


VEM:


Saknar du: Maken som arbetar, annars Anna som flyttat till Gbg. Snälla flytta hit igen.


Vill du döda: Ingen, skulle inte kunna döda.


Rörde dig sist: Gick en promenad på 5 km idag. Allra sist var när jag gick ned för trappen för 30 minuter sedan.


Vill du slå: Georg W Bush


Vill du kittla: Dottern, vilket jag också gjort flera ggr idag, älskar att höra hennes skratt när hon blir kittlad.


Vill du prata med: Skulle vara kul att prata med Jenny Asp, en gammal kompis som jag lärde känna på gymnasiet och höll bra kontakt med fram till typ år 2003.


Skrek du på sist: För någon dag sedan.


Vill du vara som: Mig själv, fast med lite mer lugn och ro i kroppen och knoppen.


Sårade dig sist: Sårade? Vet inte, men jag är ledsen på en av mina bröder som jag inte längre typ har någon som
helst kontakt med.


Vill du bli galet full med: Sofia Ek.


Gjorde dig riktigt glad senast: Dottern, hon gör mig nästan alltid glad.


Ringde dig senast: Mamma.


HAR DU:


För många vänner: Nej, dom flesta är tyvärr för utspridda över hela landet. Önskar de bodde närmare mig.


Förföljelsemani: Nej, verkligen inte.


Tvångstankar: Ja, när det handlar om träning och vad jag äter.


Någon skada: Ingen synlig men är väl allmänt lite skakad i knoppen.


Färgat håret: Ja, för ofta. Numer mest slingor.


Brutit några ben: Nej.


Några piercings: Nej.


Bra självförtroende: Ja, ganska.


Kysst någon: Ja.


Köpt kondomer: Nej.


Tagit nakenbilder: Nej, jo en på maken när vi var på Teneriffa nyår 2001.


Sagt jag älskar dig till någon idag: Ja, till dottern och maken.


Bjudit ut någon: Ja.


Dumpat någon: Nej.


Stulit någonting: Ja, men inte något större, allvarligt.


Lämnat landet: Nej, inte förutom några kortare resor.


Tuttat eld på nått: Jo, typ en äng i Jämtland när jag var väldigt liten.


Gjort något olagligt: Ja, kört för fort.


HUR:


Går du: Som en hösäck, försöker hela tiden tänka på att sträcka på mig.


Svarar du i telefonen: Ja, det är Marie.


Fördriver du tiden: Tränar, Sitter framför datorn,


Ofta städar du: Ofta, för ofta.


Många stör du dig på: Ett antal, vilka varierar.


Ofta träffar du din familj: Maken och dottern, varje dag. Mamma och pappa ca vid 5 ggr per år.


TROR DU:


Att du kommer att bli något: Jag är socionom och mamma, stolt sådana.


På Gud: Nej.


På rymdvarelser: Nej.


På ett liv efter detta: Nej.


Att fiskar kan tänka: Nej.


Att du kommer att leva länge: Nej.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Här kommer en påminnelse från din gamla faster.

Var kärleksfull och vänlig mot dina syskon små,
och äro de ej snälla var snälla mot dem ändå,
var villig att förlåta som Gud förlåter dig,
låt aldrig agg och vrede i hjärtat bo hos dig.

2008-01-20 @ 14:09:09
Postat av: Busstter

VEM:
Rörde dig sist: Gick en promenad på 5 km idag. Allra sist var när jag gick ned för trappen för 30 minuter sedan.

Hörru, nu är tankarna på träning...röra på sig....right? :)

2008-01-24 @ 15:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback