Promenad med maken, i morgon...

Ni som följt min blogg och som känner mig och maken vet att vi är grymt olika varandra i många avseenden. Framförallt när det handlar om att röra på sig, träna, promenera, äta rätt kost etc etc etc you name it. Själv är jag klassad som träningsnarkoman och har som största intresse att träna och äta rätt. Makens största intresse är att se tv, följa sport (men för guds skull inte utöva någon form av fysisk ansträngning), spela poker på nätet. Dessutom äter han helt fel, trots att han genom mig vet hur viktig kosten är.

I vårt hem pågår ständigt en diskussion om vikten av att röra på sig och äta bra, för att man skall må bra inte bara fysiskt utan framförallt psykiskt. Jag anser att min make klagar mycket på hur han mår och på hur trött han är. Ok jag skall inte förringa att han arbetar natt och att det är en stor bidragande orsak till att han ofta är trött men jag är dock övertygad om att han skulle vara piggare och må mycket bättre om han skötte om sig själv  och sin hälsa bättre genom att träna och äta bättre.

Så nu till dagens poäng.
1. Varje gång jag går ut på promenad frågar jag maken om han skall följa med.
2. Maken håller så klart på Skellefteå AIK i ishockey och han blir sjukt sur, grinig och allmänt odräglig när de förlorar. Dock blir han motsatsen när de vinner så ni kan ju gissa vilket som är att föredra.

I dag när jag frågade honom m han skull med ut så svarade han:
Om Skellefteå vinner i kväll lovar jag att följa med på en 5 km promenad i morgon....
och jag lovar också att för varje vinst de tar resten av säsongen kommer jag att gå en 5 km promenad med dig dagen efter.

Skellefteå vann mot Timrå i kväll, fattar ni vad det innebär!!!

I morgon börjar ditt nya liv maken, inte en dag för sent. Heja Skellefteå, fortsätt så här resten av säsongen också, SNÄLLA!!

/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback