Sista arbetsdagen...

I dag har jag arbetat min sista dag på drygt ett år. Planeringen var att jag skulle arbeta även nästa vecka men efter gårdagen bestämde jag mig, efter inrådan av barnmorskan och maken, att sjukskriva mig nästa vecka. Jag tillför inget på jobbet och blir bara ledsen och irriterad på kollegor, som ifrågasätter att jag redan skall sluta och då de vill boka in möten med mig på eftermiddagen trots att jag arbetar halvtid och slutar 12.00. Det känns som att vissa av mina kollegor inte förstår att jag faktiskt skall föda barn inom snar framtid. I dag när jag sa hej då så var det en kollega som sade till mig, ja ha slutar du nu, du ser ju knappt gravid ut... Bara för att jag inte gått upp 30 kilo och vankar som en flodhäst så ska jag ha barn snart. Jag känner mig gravid!!!! Jag är nöjd över att jag tog ett beslut som gynnar mig själv framför alla andra och nu skall jag bara ta det lugnt och invänta förlossningen.

Jag var hos barnmorskan i går och magen hade samma mått som sist så jag fick tid för ytterligare en tillväxtkontroll (ultraljud). Förutom att magen inte växt var allt bra, alla värden är ok och bebisens hjärtljud och rörelser är helt normala. Barnmorskan gjorde inte mig orolig på något sätt utan tyckte att det är bättre att göra en till tillväxtkontroll bara för att vara på den säkra sidan. Jag mår bra förutom att jag har värk i vänster skuldra, beror nog på att jag tagit i för mycket på styrketräningen. Har vilat från den sedan i lördags och tänker vila till smärtan är borta. Jag var på massage i dag och det var skönt, dock gjorde den ju inget underverk och jag har fortfarande ont. Jag har ganska mycket sammandragningar och när jag varit på jobbet dessa två dagar har sammandragningarna ökat. Hoppas att mitt beslut att inte gå till jobbet mer gör att sammandragningarna minskar.

I morgon skall jag och Alva leka i snön, äntligen är det vitt ute.

/mk


Kommentarer
Postat av: Erica

Vad skönt att du har slutat jobba nu! Vill du ha promenadsällskap när bebisen kommit så säg till... :) Om du skall ta bort ett inlägg så klickar du på översikt och sedan på inlägg under rubrikerna genvägar och arkiverade. Kram!

Postat av: Susanne

Lycka till med förlossningen och var glad att du inte får jättebebisar, på 4-5kg. Jag tror att det blir än sån där härlig minialva, och henne är det inget fel på........
kramar

2008-01-04 @ 12:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback