Ultraljud nr 3.

I går var vi på ultraljud igen och kan ni tänka er, trots att min mage inte är stor och följer kurvan lite dåligt så är bebisen inte för liten för tiden. Enligt läkarens uträckning är bebisen tom större än normalt för tiden. Men som sagt jag har aldrig varit orolig att den ska vara för liten. Min känsla är ,och har hela tiden varit, att denna bebis kommer att vara större än Alva när hon föddes. Det är liksom bara en känsla och när jag sa det till läkaren så svarade han att det stämmer nog för han tycker man skall lita på kvinnans känsla!!!!

Vecka 37.

Här är magen, bild tagen idag. Vecka 36+6. I dag är det tre veckor kvar till beräknad förlossning. När tror ni att den kommer att knacka på och vilja komma ut.??? Alva föddes två dagar innan beräknat datum.

Jag är sååååååååå glad för att jag bestämde mig för att sluta jobbet en vecka tidigare. Jag mår så mycket bättre av att vara hemma. Maken har ledigvecka och det är underbart att vara hemma tillsammans. Jag njuter verkligen, jag går promenader och lagar mat och vilar så klart. Jo, det är faktiskt sant, jag vilar ibland.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback