Underbart...

att bara vara hemma och få tid till att vila och återhämta mig inför vad som komma skall. I dag tittade dessutom solen fram när jag var ute på min promenad, kunde inte vara bättre. Det har varit ganska många dagar med mulet och regn och då har jag inte höga krav, så lite solsken fick mig på ännu bättre humör än vad jag redan är. Den ynka snön vi fick förra veckan är som bort blåst, eller bort regnad passar bättre.

I dag har jag bakat en morotskaka som jag ska ta med mig till jobbet i morgon. Tänkte säga hej då till arbetskompisarna eftersom att jag gick en vecka innan det var planerat. Alva ska få följa med och hon tyckte att det var tråkigt med morotskaka så hon föreslog att vi skulle baka chokladbollar istället och ta med. Så vi bakade det på eftermiddagen och nu har vi både morotskaka och chokladbollar till mina arbetskompisar. Vi får väl se hur mycket som går åt, halva styrkan på jobbet ägnar sig åt viktväktarna och ett par stycken svamlar om socker och godisförbud!!!

Jag har köpt Pauluns nya kokbok, ja, jag vet att jag är hooked up på honom. Den är bra och i veckan har jag lagat alla måltider, lunch som middag, från den. Maken undrar om jag vill ta ihjäl honom (det är mycket grönsaker, linser, vitkål etc etc). I dag lagade jag köttbullar som innehöll bla. röda linser och till dem så kokade jag bulgur i grönsaksjuice och blandade i ännu mer grönsaker innan servering. Det bubblar i makens mage...ha, ha, ha och i natt arbetar han, stackars arbetskamrater.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback