Vattenavgång!

I morse klockan 05.00 gick vattnet. Det liksom bara forsade ur mig och sedan har det fortsatt att rinna hela dagen. Det tråkiga är att värkarna inte har kommit igång, jag har under dagen haft en värk var 15:onde minut. Det är visserligen rejäla värkar men de kommer för sällan. Vi var in till förlossningen på fm bara för att kolla en CTG-remsa så att allt är bra med bebisen. Vi fick stanna kvar om vi ville men vad är det för idé när jag inte har regelbundna värkar. Vi åkte hem och jag har legat och vilat i tre timmar, tänkte att det kanske kommer igång om jag tar det lite lugnt, men inte. Jag fick tid för ingångsättning på söndag morgon om det nu inte kommer igång av sig själv innan. Detta eftersom att vattnet har gått, man brukar avvakta 48 timmar på att förlossningen skall starta själv men sedan blir man igångsatt. Jag hoppas verkligen att det kommer igång innan, så att jag slipper bli igångsatt.

Vad märkligt livet är och fullt av överraskningar. Jag var helt förberedd att denna förlossning skulle likna min första. Den gången började värkarbetet klockan 04.00 på morgonen och sedan var dottern född klockan 11.54. Då gick allt så fort och jag minns i stort sett ingenting från det att vi kom in på förlossningen klockan 07.30 till dess att jag att hon var född. Den gången var jag öppen 6 cm när vi kom in och jag hann inte med någon annan bedövning än lustgas. Den här förlossningen verkar bli utdraaaaaaaaaaaaaaaaagen!!!!! Allt tyder på en pojke, h*n har det för bra där inne i magen och har ingen bråska ut, lite lat och bekväm precis som det flesta män är och speciellt pappan!!! Jag skall inte spekulera för mycket, för jag vet ju som sagt inte vad det är för kön.

Nu skall jag ta en dusch, fixa lite mat och invänta Let´s Dance och värkar.

/mk

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Hej!
Kollade just in din sida för att se om där var något nytt och får då läsa att ditt vatten gått. Va kul att det äntligen är på gång, släkten här uppe i norr väntar också med spänning på att bebisen skall anlända. Jag brukar vara dålig på att spekulera kön och eftersom jag trott på en tjej till och alla andra på kille inklusive dig själv så blir det nog en liten grabb, vilket skulle vara jätteroligt. Då vet du att det finns en hel del kläder att låna. Är hemma i dag pga att Nils är sjuk, feber och hosta, Erik är lite snorig också så han har varit ledig från skolan. Hoppas att allt nu går bra med förlossningen, när lika värkarna kommer igång ordenligt kan det gå undan. När jag fick Erik gick vattnet på natten och först på morgonen satte värkarna igång ordentligt och sen tog det inte länge innan ha kom. LYCKA TILL vi tänker på dig/er och väntar med spänning på bebisens ankomst. Sköt om dig och hälsa familjen

Kram Ulrika

Postat av: Tarja

Wow - då är det äntligen dags vännen! Massor med lyckönskningar till er och jag håller tummarna för att det kommer gå så lätt och smärtfritt som möjligt för er!!! Kraaaaam!
...nästa gång vi ses har du en bebsi.... vad häfigt....

2008-01-25 @ 20:51:03
Postat av: sus

Jag sa ju att den kommer när vi är i alperna. Vi flyger i morgon. Bebben är ute efter 24 i natt. Kram och lustgas är bra, billig fylla

2008-01-25 @ 22:03:24
Postat av: Johanna

Ojojoj vad spännande!!! Nu väntar vi med spänning på uppdatering hur det går för er! Lycka till! kram j

2008-01-25 @ 23:46:27
URL: http://johannaagnes.blogg.se
Postat av: Sara

åååå vad roligt undra om han/hon kommit ut nu??
massa lyckatill=)

2008-01-27 @ 00:01:36
URL: http://flippaut.blogg.se
Postat av: Johanna

Undrar om det är någon som är på bb nu kanske???

2008-01-27 @ 15:06:48
URL: http://johannaagnes.blogg.se
Postat av: Erica

Många kramar och lyckönskningar till er! Vad roligt med en liten tjej till! :-)

2008-01-27 @ 19:48:59
URL: http://ericis.blogg.se
Postat av: Emma

Grattis. När får man ringa och prata med er då? När orkar du? En flicka till i Nykvarn gjorde mig glad hela helgen. Kramar Emma

2008-01-28 @ 11:49:25
Postat av: Johanna

Men vad är det jag läser...en flicka!!! STOOOORT grattis till hela familjen! Hoppas d gick bra! kramar j

2008-01-28 @ 12:31:52
URL: http://johannaagnes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback