Saknar Alva.



Lilla Alva är hos mormor och morfar sedan i onsdags och jag saknar henne så. Det är enormt tomt utan henne och väldigt tyst här hemma på Nypon. Måste bara delge er en av hennes många sköna kommentarer. Hennes farbror var här tidigare i veckan och han påpekade hennes dialekt. Han frågade henne: Vad pratar du för dialekt då? (och han härmade hennes "Stockholmska dialekt". Var på hon svarar Jag pratar svenska; men jag förstår norrländska. Min lilla tjej, hon är bara så skön.





Min andra underbara tjej, som svettas i sommarvärmen. Hon saknar nog också Alva, hon har aldrig fått vara så ifred i hela sitt liv... ingen som väcker henne när hon precis somnat in, ingen som vill leka när det är matdax, ingen som ligger på henne vid babygymmet, ingen som hindrar henne från att använda sina händer etc etc.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback