Nystart.

Jag är inte känd som den mest ekonomiska personen utan snarare som en person som gör av med alldeles för mycket pengar på shopping. Det jag främst handlat är kläder, kokböcker, månadsmagasin och en och annan lunch på Nancys... Varje gång jag och maken har bestämt oss för att införa matlista och storhandla har det hållit i tre dagar, typ. Våra pengar har alltid räckt trots mitt oekonomiska leverne, fram till förra månaden. Ooops, det går inte att göra av med mer pengar än vad som finns på kontot. Med föräldrapenning har jag nästan 10.000 kr mindre i månaden. Detta innebar att det blev totalt köpstopp för mk för nio månader framöver. Vi tog ett mycket vuxet beslut att en gång för alla införa matlista som vi också skall följa och inte ändra oss hela tiden. Vi har storhandlat var 5:e dag och hållit oss till listan. Mk har inte besökt en butik förutom storhandlingen. Fy fan vad skön det känns. Tänk vad mycket pengar vi sparar genom att jag slutat impulshandla. Vid närmare genomgång i min garderob insåg jag att jag inte är i behov speciellt många nya plagg, jag klarar mig bra på allt jag har... Jag har kommit in i en ny fas i mitt liv efter andra barnet och känner inget speciellt behov av att ha nya kläder hela tiden, underbar känsla. Tänk när jag börjar om att arbeta igen då ska familjens sparkonto ökas stadigt varje månad.

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Helt klart vuxen poäng, bra jobbat!!!Själv köper jag skor skor och skor för jag kommer inte i ngt annat.....Kanske ska ta tag i det också!

Krama Alva

2008-06-02 @ 19:59:26
Postat av: Johanna

Jag skulle DEFINITIVT behöva lite av den känslan!!! Oj vad pengarna rinner genom fingrarna hela tiden. Det är tur att jag lever med en ekonomisk sambo! Vi har oxå infört matlista o storhandlingar nu. From igår faktiskt. Vårat matkonto har varit stoooort pga av alla småhandlingar i dyra Byske. Nu shoppas det på stormarknad i stan få se hur mkt man tjänar på det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback