Varmt.

I dag har det varit enormt varmt här i NewMill, för varmt tycker jag. Jag som brukar älska att vara ute och njuta av solen och värmen har varken haft ork eller lust att vara ute idag. Jag gick med Alva till ett kalas vid 13-tiden och trodde jag skulle svimma, sedan har jag inte varit ute mer idag. Hoppas verkligen att det blir några grader mindre i morgon annars får jag värmeslag. Ja, ja, jag vet att jag inte ska klaga men någonstans går ju gränsen för hur varmt det ska vara. Det värsta är att det blir så jävla varmt här inne också. Nu är klockan snart 22.00 och det är 23.7 grader ute och 26.6 grader här inne.

Helgen har annars varit mycket trevlig. På torsdagen åkte vi till Göteborg och började med att hälsa på oss Anna och hennes familj. Vi blev varmt omhändertagna och det var så kul att träffa dem igen. Vår korta visit hos dem blev händelserik då vi vaknade på natten av att en av deras grannar hade ett tokspel vilket resulterade i att polis, ambulans och brandkår fanns på plats. Det blev en snabbvisit men hoppas att vi ses snart igen och hinner umgås mer då.

På fredagen var det giftasfesten. Min kära "cousin of Sweden" sa ja till sin Ante. Nu är de gifta och lever inte längre i synd. Hela dagen var helt perfekt. Underbart väder, underbart ställe, god mat, trevliga gäster. Tack för en kanonfest. Barnen skötte sig mycket bra. Agnes var hur snäll som helst och Alva var också duktig.

På lördag var vi på Liseberg tillsammans med fam. Nilsson från Salem. Det var varmt men Alva var jätteduktig och hon var glad över att få åka karuseller. Vi åt middag hos det nygifta paret i Landvetter innan vi åkte hem. Vi valde att åka på kvällen/natten för att maken skulle arbeta i natt. Efter den här natten har maken bara kvar att arbeta en arbetsvecka sedan är han ledig i 7 veckor, lovely. Och den arbetsveckan kommer mina päron att vara här så då slipper jag vara ensam.

Jag har inte sprungit på 2 veckor nu och hoppas verkligen att jag kan börja igen denna vecka.

/mk


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hua så varmt! Jag har oxå lite svårt när det blir sådana temperaturer.



Vi åker till Sthlm på torsdag och kommer att vara där till veckan efter midsommar. Vi hade planer att våldgästa er någon afton och se hur ni har det. Det skulle bli nån av dagarna innan midsommar isf. Är det ngn av kvällarna som passar er bäst?



kram j

Postat av: Johanna igen!

Jomen gärna! Jag ska prata med Jimpa om vilken dag vi kommer till er åsså hör jag av mig senare! Det ska bli så roligt att träffa lill-Agnes oxå!

2008-06-09 @ 20:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback