Amningsstrul.

När Alva var bebis strulade det med amningen hela tiden, jag fick mjölkstockning flera gånger och alla ni som haft det et vilken smärta det är. Jag gav upp med amningen när hon var 6 månader. Med Agnes har det varit helt annorlunda, amningen fungerade med en gång. Jag har inte haft någon mjölkstockning och det har inte strulat något fram till nu. Agnes har hela tiden haft ett "favoritbröst" som de flesta barn har, men hon har fram till för en vecka sedan ändå ätit från båda brösten. Nu dissar hon höger bröst och äter inte alls från det hur mycket jag än kämpar med att få henne att äta. Maken säger att hon inte gillar "högern" (politiskt). BVC-sköterskan säger att det är ok att bara amma från ett bröst men jag tycker att det känns som att Agnes inte får i sig så mycket  hon behöver. Jag ska åka och väga henne på måndag för att se om hon gått upp i vikt. Hon är ju för det mesta nöjd och borde vara mer ledsen om hon inte får i sig tillräckligt, men det känns ändå inte bra. Jag funderar fram och tillbaka hur jag ska göra med amningen, sluta helt eller fortsätta, ge tillägg tillsammans med amningen? Fastän jag har klagat över att det är jobbigt med att amma så känner jag att jag inte vill sluta då det är bekvämt och det bästa för Agnes.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback