Ingen skönhetssömn.

I natt 00.30 vaknade jag av att Alva kräktes, det fullkomligen sprutade spya ur henne. Spya i hela sängen och över oss båda. In i duschen och bädda rent. Jag och maken tog ett snabbt beslut att kasta ut vår bäddmadrass och inhandla en ny. Det tog två timmar sedan kräktes hon igen. Tvätta av henne för att sedan bädda rent. Agnes vaknade och ville ha mat. Medan jag satt och ammade henne kräktes Alva igen. Tvätta av henne och bädda rent. När klockan var 05.00 vaknade Alva igen och ville kräkas men då hade hon inget kvar i sin lilla mage så det kom bara galla. Sammanfattningsvis kan jag meddela att min sömn inte blev den bästa i natt. Längtar efter att gå och sova. Maken åkte i väg idag och handlade en ny bäddmadrass och sängen känns som ny, wonderful. Synd om maken bara som inte längre får plats i vår gemensamma säng, hans sovrum är numera gästrummet. Alva har tagit hans plats i dubbelsängen... Agnes sover i egen säng.

Alva mår nu bättre och har under hela eftermiddagen tjatat om att få gå ut och leka.

/mk


Kommentarer
Postat av: Sara

ååååå magsjuka är det värsta som finns...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback