Ömma ben.

Jag springer och springer... håller mig stenhårt till träningsprogrammet, ger inte vika för något. Löpning fyra dagar i veckan blir det och det innebär ömma ben. I dag stod det fartlek på programmet. 3 km uppvärmning, 4 km fartlek då jag varierar tempot och 1 km nedvarvning. I söndags sprang jag en mil i elljusspåret i Södertälje. Vädret var underbart och det kändes mycket bra. Jag satt upp ett mål att springa under 55 minuter och jag klarade det. Jag sprang milen på 54 minuter. Mitt mål är att springa milen under 50 minuter på tjejmilen. Med tanke på att det är länge kvar till dess så tror jag, att om jag bara håller mig till träningsprogrmmet kommer jag att klara det. Jag känner att jag redan fått mycket bättre kondition och att jag orkar springa längre och längre. Det är såååååååå kul och träningen ger mig energi.

/mk

Kommentarer
Postat av: Maggie

Hej faster fäster :)

shiiit hur orkar du träna så hårt???!

Iaf jag sprang under 55 min 1 MIL OTRÄNAD :)

Fast........ det var ju i höstas, är skadad nu så kan knappt gå snabbt. Är så träningsugen när man läser din blogg, fast kanske inte lika hårt vill jag träna :)



- Maggie mäsk :) Saknar er i massor <3<3<3

2008-05-06 @ 23:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback